علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

تحقیقات فراوان اثرات منفی مصرف بیش‌ از حد شکر را بر سلامت نشان داده و توصیه‌هایی را برای محدود کردن مصرف شکر به کمتر از ۱۰ درصد از کالری دریافتی روزانه ارائه کرده است.
آسم یک بیماری شایع است و شیوع آن در سراسر جهان و بطور ویژه در کشورهای صنعتی رو به افزایش است. حدود 300 میلیون نفر در سراسر جهان به آسم مبتلا هستند و تخمین زده می شود که تا سال 2025 بیش از 100 میلیون نفر تحت تأثیر این بیماری قرار گیرند. برخی داروهای گیاهی در کاهش علائم آسم دخیل اند.
مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران با اشاره به خلاء اطلاعاتی آمار مبتلایان اوتیسم در کشور، گفت: این امر در لایه‌لایه سیستم‌های سیاست‌گذاری موثر بوده است؛ زیرا وقتی آماری نباشد نه نهادهای قانون‌گذار و نه در سایر سازمان‌های حمایتی، حمایت کافی از بیماران نخواهند داشت.
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ضمن تشریح جزییات اقدامات انجام شده برای معاینات پزشکی زائران حج امسال و تامین و توزیع داروهای مورد نیاز، اعلام کرد که چه کسانی نمی‌توانند در حج امسال شرکت کنند.
استادیار دانشگاه و دکترای تخصصی علوم تغذیه گفت: مصرف چای پررنگ، باعث اتلاف آب بدن می‌شود.
اوتیسم یک اختلال عصبی است که مشکلات جدی در تعاملات اجتماعی، ارتباطات کلامی و غیرکلامی در مبتلایان ایجاد می‌کند؛ چنانچه افراد جامعه با این علائم آشنا نباشند روی مبتلایان به اوتیسم و خانواده‌های آنها فشار مضاعف وارد می‌کند.
مدت هاست بحران دارو در کشور باعث شده است کمتر به مشکلات و بحران‌های صنعت تجهیزات پزشکی توجه شود. اما این محدودیت آنقدر جدی است که زنگ خطر عقب‌نشینی تامین کنندگان این کسب و کار را به صدا در آورده است.
تحقیقات فعلی نشان می‌دهد که این نوشیدنی می‌تواند خطر کلی ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد. ادامه مطلب را بخوانید و با بهترین راه برای جلوگیری از سنگ کلیه آشنا شوید.
سازمان مرکزی کنترل استاندارد دارو‌ها CDSCO آزمایش RT-PCR مبتنی بر تراشه‌ای را تأیید کرده است که می‌تواند سویه‌های H۳N۲/H۱N۱ را تنها در یک ساعت تشخیص داده و به این ترتیب بیماری در مراحل اولیه شناسایی می‌شود.
حتما شما هم شب‌های امتحان یا زمان‌هایی که احتیاج به انرژی بیشتری داشتید، اقدام به مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا کرده‌اید اما آیا از عوارض مصرف این نوشیدنی آگاهی دارید؟