رینوپلاستی: راهی برای بازگرداندن اعتماد به نفس و بهبود کیفیت زندگی

بینی متمایزترین ویژگی صورت انسان است و برای ظاهر هماهنگ صورت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین علت، بسیاری از افراد از نامتناسب یا بدشکل بینی . جراحی بینی می تواند به این رنج پایان دهد.
تصویر رینوپلاستی: راهی برای بازگرداندن اعتماد به نفس و بهبود کیفیت زندگی

به گزارش سایت خبری پرسون، ما در اینجا به شما توضیح می دهیم که هر کدام از این روش ها چقدر هزینه دارند و آیا خطراتی وجود دارد یا خیر .

جراحی بینی: چه چیزهایی باید بدانم؟

هزینه رینوپلاستی چقدر است؟

چه روش هایی وجود دارد؟

آیا می توانم از قبل ببینم بینی من پس از جراحی بینی چگونه خواهد بود؟

خطرات جراحی بینی چیست؟

قبل و بعد از جراحی بینی چه چیزی مهم است؟

توصیه های جراحی بینی با عکس قبل و بعد

جراحی بینی: چه چیزی باید بدانم؟

اصلاح بینی (رینوپلاستی) یک عمل جراحی است که در آن شکل فعلی بینی مطابق با خواسته های فرد متقاضی مدل سازی می شود . اینکه چگونه بینی کامل به نظر می رسد به سلیقه فرد بستگی دارد وهیچ فرمول خاصی برای آن وجود ندارد. با این حال، با توجه به انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آلمان زمانی که بینی "صورت را به دو نیمه مساوی تقسیم می کند و با زاویه ای حدود 35 درجه نسبت به پیشانی می رود" هماهنگ تلقی می کند. برای زنان، زاویه بین پل بینی و لب بالایی به طور ایده آل حدود 105 است. بسته به اندازه و شکل صورت، طول بینی بین 4.8 تا 5.8 سانتی متر ایده آل است.

با کمک عمل بینی یا رینوپلاستی می توان کل بینی یا فقط قسمت هایی از آن مانند پل بینی، بال های بینی، نوک بینی یا تیغه بینی را اصلاح، باریک و صاف کرد . به طور کلی، تقریباً تمام اشکال ناخوشایند بینی را می توان با عمل بینی اصلاح کرد. اصلاح بینی را می توان به دلایل صرفا زیبایی و همچنین به دلایل پزشکی انجام داد. به عنوان مثال، در مورد مشکلات تنفسی به دلیل انحراف تیغه بینی یا اگر بعد از تصادف، بینی باید با جراحی بینی ترمیم شود. در برخی موارد، هزینه ها حتی توسط بیمه سلامت پوشش داده می شود.

هدف از اصلاح بینی دستیابی به تغییر شکل با نتیجه هماهنگ و طبیعی و بهبود عملکرد است.

جراحی بینی در چه سنی امکان پذیر است؟

از نظر پزشکی، اصلاح بینی در هر سنی امکان پذیر است. اما به طور کلی توصیه می شود که قبل از سن 16 سالگی برای خانم ها جراحی بینی انجام نشود تا روی رشد طبیعی بینی تاثیری نداشته باشد زیرا تنها در این صورت رشد نسبتا کامل تلقی می شود. به همین دلایل، مردان باید قبل از سن 18 سالگی به همین دلایل از جراحی خودداری کنند .

چه زمانی بینی نیاز به جراحی دارد؟

اگر بیمار از سینوزیت مزمن یا مشکلات تنفسی ناشی از ناهماهنگی تیغه بینی رنج می برید عمل بینی منطقی است. جراحی بینی می تواند علائم را کاهش دهد و کیفیت زندگی را بهبود بخشد.

آیا بیمه درمانی عمل بینی من را پوشش می دهد؟

اگر جراحی بینی به دلایل ضروری پزشکی انجام شود، هزینه ها ممکن است به طور کامل یا حداقل تا حدی توسط شرکت های بیمه پوشش داده شود . این موضوع باید به صورت جداگانه با شرکت بیمه مسئول روشن شود.

با این حال، در مورد یک روش صرفاً زیبایی، اصلاح بینی معمولاً باید توسط خود بیمار انجام شود.

چه روش هایی وجود دارد؟

جراحی بینی مدرن قادر است بینی را از نظر شکل، طول، ارتفاع و عرض اصلاح کند . تقریباً تمام اشکال آشکار، نامطلوب و مخرب بینی را می توان بهبود بخشید: برای مثال بینی کج (بینی کج)، بینی قوزدار (بینی قوزدار) یا پل بینی فرورفته (بینی زینی). هدف از هر اصلاح بینی این است که بینی را به یک رابطه هماهنگ با خط نیم رخ یعنی پیشانی،بینی، چانه و بهبود اختلالات سلامتی مانند مشکلات تنفسی ناشی از کج شدن تیغه بینی تبدیل کند.

برای اصلاح بینی از اصلاح بینی بسته (رینوپلاستی اندونازال) یا اصلاح بینی باز (رینوپلاستی اگزونازال) استفاده می شود . رینوپلاستی غیر جراحی جایگزینی برای روش های جراحی است:

جراحی بینی بسته

در رینوپلاستی بسته، متخصص غضروف و ساختارهای استخوانی را از طریق سوراخ های بینی برداشته و درمان می کند. تمام برش‌ها فقط در داخل بینی ایجاد می‌شوند، به طوری که معمولاً هیچ جای زخمی بعد از عمل قابل مشاهده نیست .

در برخی موارد، مانند باریک شدن بینی، پوست اضافی بیرون نیز باید برداشته شود. درزهای حاصل معمولاً می‌توانند به طرز ماهرانه‌ای در چین‌های طبیعی صورت روی گونه‌ها و سوراخ‌های بینی پنهان شوند.

جراحی بینی باز

رینوپلاستی باز عمدتاً برای عمل های پیچیده تری که نیاز به دید بهتر از داخل بینی دارند استفاده می شود. برش کوچکی روی پل بینی بین سوراخ های بینی ایجاد می شود. سپس می توان پوست نوک بینی و بال های بینی را بلند کرد که به ناحیه درمان دید مطلوبی می دهد و جراح می تواند شروع به اصلاح استخوان ها و غضروف کند. بسته به نیاز، گاهی اوقات دسترسی در کنار بینی یا پشت سوراخ های بینی نیز انجام می شود..

جراحی بینی با نخ های PDO یا تیپ پلاستی

با کمک تکنیک نخ می توان به اصطلاح لیفت با نخ، نوک بینی کمی افتادگی یا خیلی پهن را به روشی ملایم و بدون جراحی با استفاده از نخ های مخصوص بلند کرد یا به صورت اختیاری باریک کرد . نخ‌های PDO قابل جذب که در رینوپلاستی غیرجراحی وارد می‌شوند، معمولاً دارای خارهای کوچک هستند. اینها بافت را در محل مورد نظر ثابت می کنند. این اثر مانند یک سوراخ خاردار است. اثر درمانی حدود یک تا یک سال و نیم طول می کشد.

رینوپلاستی با اسید هیالورونیک

رینوپلاستی همیشه نباید از طریق جراحی انجام شود. برای تنظیمات جزئی ، مانند درمان نوک بینی فرورفته یا برجستگی های کوچک در بینی، بینی نیز بدون جراحی قابل اصلاح است. برای این منظور نواحی مورد نظر اسید هیالورونیک تزریق می شود و بر اساس آن تنظیم می شود. با این حال، چنین درمانی دائمی نیست. فقط یک یا دو سال طول می کشد. اینکه آیا اصلاح بینی با اسید هیالورونیک در موارد فردی امکان پذیر و معقول است، باید همیشه با متخصص مشورت شود.

خطرات جراحی بینی چیست؟

جراحی بینی کلاسیک به طور کلی کم خطر و کم درد در نظر گرفته می شود. با وجود بیشترین دقت و کیفیت اجرا، مانند هر روش جراحی دیگری، خطرات را نمی توان به طور کامل رد کرد. با این حال، اگر این عمل توسط پزشک متخصص و با تجربه مناسب انجام شود، می توان این موارد را به حداقل رساند.

پس از عمل، قسمت هایی از صورت مانند بینی، گونه ها و اطراف چشم ها ممکن است متورم و تغییر رنگ دهند. اینها طبیعی هستند و پس از چند روز ناپدید می شوند. تورم می تواند تا حدودی تنفس را دشوار کند. درد ایجاد شده را می توان با داروهای مناسب به خوبی درمان کرد. در صورت وجود خونریزی خفیف در داخل بینی، می توان آن را با تامپوناد متوقف کرد.

عفونت، خونریزی ثانویه، اسکارهای تکثیر شده، عدم تقارن و تغییر شکل بینی به ندرت رخ می دهد. نتیجه نامطلوب را می توان با انتخاب یک متخصص مناسب، معاینه اولیه دقیق و مراقبت های بعدی مناسب به میزان قابل توجهی کاهش داد.

بعد از جراحی بینی:

. یک اسپلینت بینی برای حدود 1 هفته، سپس گچ بینی برای حدود 7 روز

. خوابیدن با بالاتنه بالا در چند شب اول

. دوش گرفتن بعد از 2-3 روز که باید کوتاه باشد و اب خیلی گرم استفاده نگردد

. حدود 2 هفته پس از عمل، قادر به کار و معاشرت مجدد است

. به مدت 6 تا 12 هفته از عینک زدن خودداری کنید

488114