علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

بیشتر زنان در ۴۸ تا ۵۲ سالگی یائسه می‌شوند و عوارض متوسط تا شدیدی را تجربه می‌کنند. خیلی از زنان به این دلیل که مطالعه کافی درباره یائسگی ندارند، تا وقتی یائسه نشدند، از عوارض و علائم این دوره آگاهی پیدا نمی‌کنند و به همین دلیل سختی‌ها و عذاب‌های زیادی را تحمل می‌کنند.
دکترای حرفه‌ای پزشکی گفت: برخی افراد داروی خاصی مصرف می‌کنند و استفاده برخی از ویتامین‌ها هم زمان با داروها می‌تواند عوارضی را برای فرد به همراه داشته باشد.
بیماری کبد چرب (استئاتوز) یک بیماری شایع است که به دلیل تجمع بیش از حد چربی در کبد ایجاد می‌شود.
یبوست یکی از شایع‌ترین مشکلات گوارشی است که به معنای کاهش دفعات اجابت مزاج در طول روز است. از منظر طب سنتی ایرانی رعایت برخی نکات ساده و مصرف بعضی مواد غذایی می‌تواند به درمان یبوست کمک کند.
یک متخصص جراحی مغز و اعصاب گفت: افرادی که مبتلا به فشار خون یا دیابت و بیماری‌های زمینه‌ای هستند، شانس بیشتری برای ابتلا به سکته مغزی دارند.
اختلال بلع یکی از مشکلات شایع گوارشی است که در اثر آن دهان یا مری عملکرد مناسبی برای رساندن غذا و مایعات را به معده نداشته و فرد دچار حس درد در هنگام غذا خوردن یا عدم توانایی هضم و پس دادن غذا می‌شود
محققان نوع جدیدی از حسگرهای الکترونیکی آلی را طراحی کردند که دارای خواص منحصر به فرد ابریشم برای دستیابی به حساسیت و سرعت بی‌سابقه است که بیماری را از طریق بازدم فرد به راحتی تشخیص می‌دهد.
برخی از افراد مثانه پیش فعال دارند و این موضوع موجب نگرانی آنها را فراهم می‌کند؛ این افراد می‌توانند برخی خوراکی‌ها را مصرف نکنند تا فعالیت مثانه آنها کمتر شود.
بیدار شدن با تپش قلب شدید ممکن است آزاردهنده باشد، اما لزوماً نشانه یک اتفاق جدی نیست. اضطراب، خواب بی‌کیفیت یا آریتمی قلبی برخی از دلایل آن است.
پژوهشگران می‌گویند نقص در میوز، برخی از فعل و انفعالات ژنتیکی حیاتی را که برای جداسازی کروموزومی مناسب در اسپرم و تخمک لازم است، منع می‌کند و این یکی از دلایل اصلی ناباروری در مردان است.
رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری:

علائم آلرژی فصلی با تب همراه نیست

رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: معمولاً اوایل پاییز و اواخر شهریور شاهد افزایش شیوع بیماران عفونت تنفسی هستیم که گاهی با تب همراه نیست.
رییس اداره بیماری‌های عضلانی - اسکلتی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به شیوع بالای پوکی استخوان در کشور، بر اهمیت افزایش پوشش بیمه‌ای داروهای پوکی استخوان شدید، تاکید کرد.