دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت در نامه ای به معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت حق الزحمه دانشجویان مشارکت کننده در طرح واکسیناسیون سراسری کرونا را اعلام کرد.

ساختار وزارت علوم با ایجاد معاونت جدیدی تحت عنوان «فناوری و نوآوری» و انتصاب معاون این حوزه از سوی وزیر علوم تغییر کرد.

به مسئله خروج نخبگان از کشور و مهاجرت آن‌ها به عنوان مقوله‌ای تحت عنوان یک آسیب اجتماعی نگاه شود. قرار گرفتن مهاجرت نخبگان از آن جهت یک آسیب اجتماعی باید لحاظ شود که خروج هر نخبه از کشور در ابتدا آثار منفی و مخربی بر روحیه و انگیزه خانواده و اطرافیان فرد به عنوان مؤلفه‌های اصلی و اولیه اجتماع برجای خواهد گذاشت.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم نرخ اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی (مجردی و متاهلی) در سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

پس از اینکه یکی از دستیاران پزشکی در حضور مقام معظم رهبری نسبت به مشکلات معیشتی این گروه گلایه کرد بالاخره پس از مدت ها مصوبه ای به منظور پاسخ به مطالبه صنفی دستیاران به تصویب رسید.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: دانشجوی واکسینه نشده حق حضور در دانشگاه را ندارد، دانشگاه‌ها باید از واکسیناسیون دانشجویان اطمینان حاصل کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رقابت کنکور سراسری تنها برای ۱۵ درصد صندلی‌های دانشگاه‌ها است و ۸۵ درصد کرسی‌های دانشگاه بدون آزمون و رقابت جدی، برای داوطلبان امکان ورود به دانشگاه‌ها را ایجاد کرده است.
رئیس سازمان سنجش گفت: هیات بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون های سراسری برای ۵۷۵ داوطلب کنکور رای برگزاری مجدد آزمون صادر کرده و سازمان سنجش آموزش کشور موظف است این رای را اجرا کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: مبالغ وام‌های دانشجویی۳۰ درصد رشد و وام تحصیلی برای دانشجویان متاهل دو برابر مبلغ وام دانشجویان مجرد افزایش یافته است.