دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

عزم دولت برای حذف کنکور جزم شده، ولی این روند به‌شدت کند پیش می‌رود و به باور کارشناسان وعده‌های سازمان سنجش در دولت سیزدهم، همان وعده‌های یک دهه اخیر است که مشمول گذر زمان می‌شود و در نهایت توپ حذف کنکور و شاخ به شاخ شدن با مافیای آن به گردن دولت بعد می‌افتد.
ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ تا ۱۷ بهمن ماه‌ ۱۴۰۰ ادامه دارد. سه گروه از داوطلبان کنکور نیاز به ارائه سوابق تحصیلی برای تاثیر در نمره کل نهایی دارند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دروس عمومی در معدل و میانگین سوابق تحصیلی دانش آموز محاسبه شده و مورد اهمیت قرار خواهد گرفت، از این رو با توجه به تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی، آنها بی‌اثر نیستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امتحانات نهاییِ استاندارد جایگزین کنکور می‌شود.
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: با توجه به اینکه سویه اومیکرون کرونا در نقاط مختلف کشور متفاوت است لذا آموزش در جایی که قرمز شود ممکن است از حضوری به آموزش الکترونیکی تبدیل شود.
نام‌نویسی داوطلبان شرکت در آزمون سراسری ورود به موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۱ از امروز یکشنبه (دهم بهمن) آغاز شد.
معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز ثبت‌نام کنکور 1401 از فردا، جزئیات برگزاری این آزمون را تشریح کرد و گفت: اصلاح سهمیه‌ها به کنکور 1401 نمی‌رسد.
جاماندگان از ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تا ساعت ۲۴ امشب جمعه هشتم بهمن می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
سند چشم‌انداز بلندمدت توسعه ایران در دولت هشتم تصویب و پس از بررسی آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تایید رهبری رسید که باید مبنای برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه قرار گیرد. یکی از اهداف اصلی این سند، توسعه مبتنی بر دانایی و رسیدن به جایگاه اول علمی و فناوری در مقیاس منطقه‌ای بود و تداوم مهاجرت نیروهای متخصص و کاهش توانایی‌های علمی کشور یکی از ده دغدغه‌ای بود که در قالب مشکلات و تنگناها در متن سند مطرح می‌شد.
همزمان با شیوع کرونا، غیر حضوری شدن دانشگاه‌ها بسیاری از دانشجویان را از کلاس درس و بستر دانشگاه محروم ساخت و گروهی از دانشجویان هنوز دانشگاه، اساتید و سایر هم دوره‌ای‌های خود را ندیده اند. قبل‌تر هم بر این مهم تاکید کردیم که حیات دانشجویی تنها کلاس‌های درس نیست و محرومیت از فضای دانشگاه و کلاس‌های حضوری می‌تواند تبعات گسترده بسیار زیادی را به جای گذارد.
حذف تدریجی کنکور با توجه به آسیب‌ها و تبعاتی که دارد سال‌هاست محل توجه کارشناسان، تصمیم‌گیران و مراجع قانونگذاری بوده و تاکنون قوانینی پیرامون آن تصویب شده که به مرحله اجرا نرسیده‌اند.
سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: ثبت نام از داوطلبان برای شرکت درآزمون سراسری ورود به موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۱ از یکشنبه هفته آینده (دهم بهمن) آغاز می‌شود.