برگزاری رویداد تجلیل از دانشجویان متأهل صاحب فرزند سال 1402

رویداد تجلیل از دانشجویان متأهل صاحب فرزند دانشگاه علم و صنعت ایران عصر امروز با شعار «ایران جوان، دانشگاه پویا» برگزار شد.
تصویر برگزاری رویداد تجلیل از دانشجویان متأهل صاحب فرزند سال 1402

به گزارش سایت خبری پرسون، رویداد تجلیل از دانشجویان متأهل صاحب فرزند سال 1402 دانشگاه علم و صنعت ایران، عصر روز گذشته برگزار شد. این رویداد با شعار «ایران جوان، دانشگاه پویا» با هدف تقدیر و حمایت از دانشجویانی که همزمان با تحصیل و امر همسرداری، در کسوت مادران و پدران نخبه ایران مشغول به تحصیل هستند، برگزار شد.

علیرضا معینی معاون فرهنگی دانشگاه علم و صنعت در این مراسم تاکید کرد: این برنامه در راستای تقدیر و تجلیل از دانشجویانی هست که از تحصیل و درس نهراسیدن نه تنها در دوران دانشجویی ازدواج کردند بلکه صاحب فرزند نیز شدند.

معاون فرهنگی دانشگاه علم و صنعت گفت: ازدواج موجب آرامش انسان است در این زمینه خداوند می فرمایند؛ روزی که انسان را خلق کردیم زوجی نیز آفریدیم تا در کنار او آرامش پیدا میکند. بر این اساس اولین قدم آرامش انسان نیز ازدواج است.

این استاد دانشگاه علم و صنعت افزود: برخی معتقد هستند ازدواج هزینه دارد اما خداوند در این زمینه به بزرگترها می فرمایند؛ آنها وسیله ازدواج فرزندان و جوانان را فراهم کنند و اگر هم از نطر اقتصادی امکان حمایت نباشد خداوند تاکید کرده است من از فضل خود به آنها می بخشم.

وی گفت: بنده برخی اوقات در کلاس های درس از دانشجویان می پرسم آیا وضع تنها پس از ازدواج بهتر شده است یا نه؛ تمامی دانشحویان عنوان کردند نه تنها بعد از ازدواج وضعیت آنها بهتر شده است حتی آنهایی که فرزند داشته اند وضعیتشان بهبود پیدا کرده است. بر این اساس اگر انسان مسیر درست برود و اسراف نکند قطعا شرایط بهتری خواهد داشت.

معاون فرهنگی دانشگاه علم و صنعت در ادامه خطاب به دانشجویان دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: هیچ وقت ازدواج را به شغل یا وضعیت مالی پیوند ندهید چرا که درس، ازدواج و فرزند با هم یک بسته هستند، نمی شود این موارد را از هم جدا کنیم. بر این اساس نباید در امر ازدواج معطل کرد ازدواج کنید و فرزندار شوید.

معینی با بیان اینکه راه غیر ازدواج راه غلطی است، تاکید کرد: حضرت امام(ره)در خطبه هایی که برای برخی زوج ها می خواند همواره تاکید می کرد؛ بروید و باهم بسازید، به این معنی که گذشت داشته باشید اگر چه در انتخاب شریک ازدواج کردن باید دقت کنیم اما وقتی ازدواج انجام شد باید سازگاری در پیش بگیریم.

منبع: تسنیم

587228