دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی رشته جدید بین‌رشته‌ای «باستان‌سنجی» در دانشگاه تهران خبر داد.

ثبت نام در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ از دوشنبه اول آذرماه آغاز شد و جمعه ۱۲ آذرماه ۱۴۰۰ به پایان رسید. در این فرصت تعداد ۱۶۹ هزار و ۶۰۱ نفر ثبت نام کردند.
امتحانات پایان ترم در اغلب دانشگاه ها قرار است به صورت مجازی برگزار شود و در حالی که دانشگاه‌ها برای ترم آتی بر آموزش حضوری تاکید دارند اما مشخص نیست اومیکرون چه شرایطی را رقم خواهد زد.

سخنگوی سازمان سنجش با اشاره به آمار داوطلبان کنکور دکتری گفت: داوطلبان تا ۱۰ دی ماه فرصت دارند در مهلت مجدد ثبت نام در آزمون دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ ثبت نام کنند.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: دو مرحله‌ای شدن کنکور از سال ۱۴۰۲ قطعی است و شورای سنجش و پذیرش باید آئین نامه آن را بررسی کرده و جهت اصلاح به شورای انقلاب فرهنگی اطلاع دهد.
مهلت ثبت نام مرحله پذیرش دوره‌های کاردانی «فنی و حرفه‌ای» و کارشناسی «مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای» دانشگاه جامع علمی - کاربردی بهمن ماه سال ۱۴۰۰ امروز به پایان می‌رسد.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به سویه جدید کرونا در کشور اعلام کرد که همچنان تصمیم گیری در خصوص نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم توسط دانشگاه‌ها انجام می شود.