دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

مدیران وزارت بهداشت ضمن تشریح پروتکل‌های بهداشتی برای ترم حضوری، شرایط دانشگاه‌های علوم پزشکی در اداره خوابگاه‌ها و تغذیه دانشجویی در نیمسال دوم را اعلام کردند.
سازمان سنجش اعلام کرد: جاماندگان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از فردا یکشنبه سوم بهمن می‌توانند برای ثبت نام خود اقدام کنند.

وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با صدور ابلاغیه ای خطاب به وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش و رییس دانشگاه آزاد اسلامی بازگشایی کلاس های درس دانشگاه ها و مدارس را ابلاغ کرد.
رئیس مرکز جذب وزارت علوم با تأکید بر اینکه هنوز نامه ای مبنی بر اخراج فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی به این مرکز ارسال نشده است، گفت: جذب یا اخراج هیئت علمی در دانشگاه ها دلبخواهی نیست و هر تصمیمی در این خصوص باید براساس قانون باشد.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور از رختخواب سر کلاس درس کفایت نمی‌کند افزود: آموزش مجازی و حضوری باید به صورت مکمل دنبال شود و قطعا آموزش چهره به چهره با حضور فیزیکی در محیط آموزشی از کیفیت بالاتری برخوردار است.
مهلت انتخاب رشته و اصلاحات مربوط به رشته محل‌هایی که ظرفیت پذیرش آنها تکمیل نشده و همچنین پذیرش‌ رشته‌ محل‌های جدید در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته سال‌ ۱۴۰۰ تمدید شد.
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ بخشنامه به دانشگاه ها برای ازسرگیری آموزش حضوری تمامی مقاطع تحصیلی از نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ خبر داد.
استاندار تهران با اشاره به حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها در پایتخت افزود: مسابقات ملی با حضور حداقلی تماشاگران در ورزشگاه برگزار خواهد شد.
رئیس اتحادیه مؤسسات و دانشگاه‌های غیر انتفاعی با اشاره به حضوری شدن آموزش از بهمن ماه گفت: برای حضوری شدن دانشگاه‌ها از بهمن ماه، دو مساله وجود دارد که مشکل مشترک با تمام دانشگاه‌های سراسری است.
دفتر مطالعات فرهنگی و آموزش مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به بررسی تغییرات عمده و پیامدها حوزه آموزش عالی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور پرداخته است.
با توجه به مصوبه نوزدهمین جلسه تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، مقرر شد مرحله تکمیل ظرفیت برای رشته محلهایی که ظرفیت آنها خالی مانده، همراه با رشته محل‌های جدید در آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ انجام شود.
روز گذشته مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، ستاد از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه‌ها تاکید کرد تا دانشگاه‌ها از بهمن ماه به صورت کامل حضوری شوند.
رئیس سازمان سنجش از صادر شدن احکام پرونده تخلفات در کنکور سراسری تا ۲۰ روز آینده خبر داد و افزود: احکام صادره به اطلاع فرد متخلف و دانشگاه می‌رسد و با توجه به اینکه آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات کنکور، نشر عمومی آن را اقدام غیرقانونی تلقی کرده نمی‌توان احکام را به اطلاع عموم رساند.
همکار گرامی جناب آقای دکتر زلفی‌گل‌، گلی به جمالت ! زمانی‌که یک استاد‌تمام به‌عنوان گل سرسبد هیات دولت برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی شد‌، به‌رغم دل‌مشغولی‌های فراوانی که وجود داشت‌، این امید در دل‌ دانشگاهیان شکل گرفت که شخصیت‌های مجرب و نخبه بر فضای علمی کشور مدیریت خواهند کرد و در راستای استقلال نهاد دانشگاه‌، اتفاقات میمون و مبارکی رخ خواهد داد‌، استقلالی که لازمه توسعه علمی کشور است، ولی بخش قابل توجهی از انتصاب‌ها نشان داد که نگاه جناحی یا فشارهای سیاسی بر منطق علمی غالب است و لذا امید نوشکفته تبدیل به یاس شد.