قائم مقام وزیر علوم:

عملکرد دانشگاه‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی در رتبه‌بندی لحاظ می‌شود

قائم‌مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه وزارت علوم گفت: عملکرد دانشگاه‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی در رتبه‌بندی دانشگاها لحاظ می‌شود.
تصویر عملکرد دانشگاه‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی در رتبه‌بندی لحاظ می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد سلیمانی در نشستی با نماینده شورای دبیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و معاون روابط عمومی حوزه وزارتی بر تقویت جایگاه روابط عمومی موسسات آموزش عالی تأکید کرد و گفت: روابط عمومی وزارت علوم با توجه به سطح‌بندی دانشگاه ها از نظر امکانات، ردیف پیشنهادی برای روابط عمومی دانشگاه‌ها در سه سطح بالا، متوسط و کم برخوردار ارائه کند.

وی تاکید کرد: شاخص‌های ارزیابی عملکرد روابط عمومی توسط وزارت تعیین و به موسسه پایش علم و فناوری (Isc) اعلام شود تا در رتبه بندی دانشگاه‌ها در کنار سایر شاخش‌های آموزشی و پژوهشی مورد توجه قرار گیرد.

سلیمانی افزود: روابط عمومی دانشگاه‌ها باید از نظر ساختار اداری مستقیم زیر نظر رئیس دانشگاه و موسسه آموزش عالی باشند و ارتباط چهره به چهره روسا با مدیران روابط عمومی مستمر داشته باشند و آخرین گزارش‌ها از افکار عمومی جامعه و نظرهای اساتید و دانشجویان و کارکنان دانشگاه به رئیس دانشگاه ارائه شود.

قائم مقام وزیر علوم در پیشنهادات خود برای ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها گفت: باید رشته‌های تحصیلی روابط عمومی در دانشگاه‌ها مورد حمایت قرار گیرد و به گونه ای تقویت شوند که پاسخگوی نیازهای اطلاع رسانی کشور باشند.

وی با توجه به محدودیت‌های موجود در روابط عمومی دانشگاه‌ها از نظر نیروی انسانی و امکانات اظهار داشت: شبکه‌سازی و استفاده از امکانات دانشگاه‌های بزرگ می تواند به تحقق مأموریت دانشگاه‌های کوچک کمک کند.

قائم‌مقام وزیر علوم تاکید کرد: باید همکاری و همدلی بین روابط عمومی‌ها به گونه‌ای باشد که به صورت یک کل یکپارچه عمل کنند و اخبار مهم آموزش عالی توسط همه روابط عمومی‌های دانشگاهی بازنشر شود.

منبع: ایرنا

598666