زلفی گل خبر داد:

تکمیل ۳۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی دانشگاهی تا سال آینده

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از زمان بازگشایی دانشگاه‌ها در دولت سیزدهم در پی همه‌گیری کرونا، تاکنون ۳۵۰ واحد خوابگاه متاهلی به بهره‌برداری رسیده است. همچنین سه هزار و ۲۰۰ واحد در حال احداث است که تا یکسال آینده تکمیل می‌شود.
تصویر تکمیل ۳۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی دانشگاهی تا سال آینده

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدعلی زلفی‌گل در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی دانشگاهیان در سراسر کشور با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور، اظهار داشت: علاوه بر اینها، عملیات مقدماتی ساخت ۲۶۰۰ واحد مسکنونی نیز انجام شده است.

وزیر علوم افزود: در پردیس های اصلی دانشگاهی اگر بتوانیم منازل مسکونی و خوابگاهی داشته باشیم، دسترسی استادان جوان و دانشجویان ما به پردیس بیشتر است و به نفع منافع ملی ماست مثلا دانشگاه صنعتی اصفهان از بدو استخدام استادان، منازل سازمانی در اختیار استادان قرار می دهد تا زمانی که بازنشسته می شوند.

زلفی گل ادامه داد: در حال حاضر قانون اجازه نمی دهد از اراضی پردیس اصلی دانشگاه ها استفاده و مشکل مسکن نخبگان و اساتید را حل کنیم؛ اگر این قانون در مراجع ذیصلاح اصلاح شود، می توانیم این مشکل را حل کنیم؛ در حال حاضر اراضی خارج از پردیس های اصلی را به مسکن سازمانی استادان اختصاص داده ایم.

وی تاکید کرد: بانک ها تاکنون کمک چندانی برای ساخت خوابگاه های متاهلی نکرده اند؛ ضمن اینکه نیاز به آغازگرهایی داریم مانند اینکه خوابگاه متاهلی خارج از پردیس دانشگاهی و در بهترین مکان های شهر داریم که بهتر است دولت اجازه دهد بتوانیم تعدادی خوابگاه متاهلی بسازیم و سپس آنها را به خوابگاه های جدید منتقل کنیم و پس از آن از طریق مولدسازی، بودجه مورد نیاز برای ادامه کار را تامین خواهیم کرد.

صبح امروز با حضور رییس جمهور و وزرای راه و شهرسازی، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عملیات اجرایی ساخت بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی دانشگاهیان در سراسر کشور آغاز شد.

منبع: ایرنا

600417