تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه‌های صنعتی و اصفهان امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه به‌ منظور توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی و ایجاد زیر ساخت‌های طراحی و اجرای طرح‌های مسئله‌محور در زمینه‌های مختلف بین دانشگاه‌های صنعتی و اصفهان منعقد شد.
تصویر تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه‌های صنعتی و اصفهان امضا شد

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان: به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، در نشستی به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان، در خصوص گسترش توان دو دانشگاه برای حل مسائل هدف‌گذاری شده بحث و تبادل نظر شد.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری مشترک در راستای رفع مشکلات و چالش‌های صنعت استان و کشور با استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی و دستیابی به سرآمد علمی، تولید محتوای نرم‌افزاری، ارتقای فضای فرهنگی و اجتماعی و فناوری میان دکتر میبدی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و دکتر هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان به امضاء رسید.

در این تفاهم‌نامه همکاری مشترک در اجرای طرح‌های تحقیقاتی - کاربردی موردنیاز استان و کشور، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای پروژه‌های ملی و بین‌المللی، راه‌اندازی، تجهیز مراکز آزمایشگاهی و پژوهشی مشترک و تکمیل هدفمند آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها پیش‌بینی‌شده است. در این نشست همچنین بر گسترش تعامل پیرامون تدوین، تألیف و تبادل اسناد و مدارک علمی و استفاده متقابل از اطلاعات و منابع علمی توافق به عمل آمد.

همچنین دو دانشگاه به راه‌اندازی واحد‌های پژوهشی مشترک، اهتمام به حل مشکلات استان و اولویت قراردادن پروژه‌های مسئله‌محور و ایجاد تسهیلات جهت همکاری با پژوهشگران معرفی شده از سوی یکدیگر در قالب مقررات موجود و بر اساس قراردادها، متعهد شدند.

از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه ارائه خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی موردنیاز، تلاش در جهت برگزاری هم‌اندیشی‌ها و کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، انتشار مقالات علمی مشترک برای تبین دانش فنی با نام مشترک، تولید محتوای نرم‌افزاری و دستیابی به فناوری حاصل از تبین دانش فنی ذکر شده است.

منبع: صدا سیما

611337