اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

وزیر خارجه آمریکا بعد از نشست هشت ساعته با نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی، گفت که واشنگتن و تل‌آویو برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه به توافق رسیده‌اند.
یک قاضی آمریکایی حق آزادی بیان دونالد ترامپ را در پرونده رسیدگی به اتهامات او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، به‌صورت موقت محدود کرد.
مت میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور طی دیدار خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی «در رابطه با تعاملات خود با شرکای‌شان در منطقه صحبت کرده و اطلاعات جدیدی در رابطه با شرایط در منطقه دریافت کرده است.»
سیر حوادث و تحولات در منطقه خاورمیانه و سطح خشونتی که اسراییل در کشتار مردم غیر نظامی غزه انجام می‌دهد به گونه‌ای است که علاوه بر درهم‌ریختگی تمامی معادلات، باعث ایجاد ضرر، زیان و پیامدهای جبران‌ناپذیر برای کشورهای منطقه و حتی قدرت‌های بزرگ جهانی خواهد شد.
بر اساس اعلام برخی از رسانه‌های خبری، احتمال سفر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به سرزمین‌های اشغالی وجود دارد.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:«ولادیمیر پوتین: آماده‌ام همانطور که آمریکا به اسرائیل کمک می‌کند من هم به فلسطین کمک کنم.» این پُستی است در فضای مجازی که می خواهد بگوید که عالی‌جناب پوتین هم برای کمک به مظلومان فلسطین پا در چکمه کرده است.
در گزارشی با استناد به اظهارات منابع مطلع آمده است که مقامات دولت آمریکا در گفت‌وگوهای غیرعلنی با همتایان خود در رژیم صهیونیستی به آن‌ها توصیه می‌کنند که در غزه مطابق قوانین بین‌المللی عمل کرده و در مقابل حماس خویشتن‌داری کنند.
وزیر امور خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با همتای مصری خود در قاهره در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین گفت، آنکارا حملاتی که مردم بی‌گناه را هدف قرار داده‌اند، محکوم می‌کند.
رئیس جمهور آمریکا قصد دارد برای تحت فشار قرار دادن قانونگذاران جمهوری‌خواه که مخالف تامین مالی بیشتر کی‌یف هستند، کمک به اوکراین را در یک بسته همراه با کمک به اسرائیل و حتی تایوان تجمیع کند
سال ۲۰۰۶ در بحبوحه جنگ ۳۳روزه، کاندولیزا رایس در سفر خود به لبنان ادعا کرد آنچه می‌بینید، درد زایمان خاورمیانه جدید است. حال با گذشت ۱۷ سال از آن زمان، آمریکایی‌ها با این پرونده مجدداً به خاورمیانه بازگشته‌اند.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه طی کنفرانسی خبری گفت که بعید می‌داند که اوکراین به حماس سلاح داده باشد اما تاکید کرد از اینکه برخی از سلاح‌های اوکراین در دستان حماس است، تردیدی ندارد.