اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به دنبال ضربه مهلک نیروهای مقاومت به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کمک اضافی آمریکا برای ارتش اسرائیل در راه است.
با چند ایمیل هیچ تحلیلگری نمی‌تواند تصور کند که کسانی به دنبال یک «پروژه بین‌المللی فراتر از برجام» باشند و نشان می‌دهد خودشان به دنبال «اهداف سیاسی-جناحی فروتر از برجام» همچون بزک کردن دموکرات‌ها و تطهیر ظریف و رابرت مالی و فضا‌سازی برای القای امیدواری کاذب به برجام و مقصر نشان دادن دولت و نظام در شکست فضاحت بار برجام با دستاورد هیچ و خسارت محض و نهایتا کاسبی خود هستند.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با هاکان فیدان، همتای ترکی خود در پی انهدام پهپاد ترکی توسط جنگنده آمریکایی گفت که واشنگتن و آنکارا باید در رابطه با فعالیت‌های‌شان هماهنگی داشته باشد.

یک منبع روس اعلام کرد که وزارت خارجه روسیه در پی بازداشت یک روزنامه‌نگار روس در قبرس، سفیر این کشور در مسکو را احضار کرد.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا اعلام کرد که در انتهای ماه اکتبر (اوایل آبان) نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری جمهوری آذربایجان را به بروکسل دعوت خواهد کرد.