اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

اتاوا اعلام کرد در ادامه اختلافش با دهلی بر سر پرونده قتل یک رهبر جدایی طلبان سیک در ماه ژوئن در خاک کانادا، بیش از ۴۰ دیپلماتش را از هند خارج کرده است.

سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی از اجازه ورود به کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خبر داده است.

روزنامه هافینگتون پست با اشاره به اظهارت کارمندان دولت آمریکا، به ویژه مسلمانان و عرب‌تباران به برقرار شدن «فرهنگ سکوت» و «خودسانسوری» در میان آن‌ها در پی حمایت‌های بی‌چون‌وچرای دولت جو بایدن از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه پرداخت.

معاون شورای امنیت روسیه با بیان اینکه «هر روز عواقب هولناک این درگیری و تلفات و خسارات بی‌شمار آن گزارش می‌شود»، اظهار داشت: جنگ میان اسرائیل و فلسطین می‌تواند به جنگی در سراسر منطقه یا حتی جهانی تبدیل شود.
هم میهن نوشت: جو بایدن به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا از ۱۹۴۸ تاکنون در زمان فضای جنگی به تل‌آویو سفر کرد تا هم با اسرائیلیان و در سطحی بالاتر یهودیان همدردی کند و هم کمی از سرعت عملیات جنگی اسرائیل بکاهد.
جو بایدن امروز چهارشنبه در دوازدهمین روز از جنگ در سرزمین‌های اشغالی برای دیدار همبستگی وارد تل آویو شد. این سفر در حالی انجام شد که پس از لغو نشست اضطراری که قرار بود با رهبران اردن، مصر و فلسطین برگزار شود، رئیس جمهور آمریکا مجبور شد از رفتن به اردن صرف نظر کند
پس از بیانیه روز سه‌شنبه سه عضو اروپایی توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، وزارت امور خارجه انگلیس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به فرار رسیدن «روز انتقال برجام» و به پایان رسیدن تاریخ تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، این تحریم‌ها را به همراه تحریم‌های مستقل خود علیه ایران حفظ می‌کند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام خبر گفت‌وگوی تلفنی خود با وزیر امورخارجه ایران ‌خاطرنشان کرد که از تهران خواسته است تا از نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه استفاده کند.
یکی از مقامات وزارت خارجه روسیه با تاکید بر اینکه تأسیسات مداری مورد استفاده برای کمک به اوکراین می‌توانند به اهداف قانونی روسیه تبدیل شوند، آمریکا را تهدید به حمله به زیرساخت‌های فضایی این کشور کرد.
وزیر خارجه آمریکا بعد از نشست هشت ساعته با نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی، گفت که واشنگتن و تل‌آویو برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه به توافق رسیده‌اند.