اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

معاون شورای امنیت روسیه تصاویری از راهپیمایی‌ پرجمعیتی در حمایت از فلسطین و تجمع خلوتی در حمایت از اوکراین را منتشر کرد و به نحوی عده کم حامیان اوکراین را مورد تمسخر قرار داد.

دونالد ترامپ که از او به عنوان شانس نخست نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا یاد می شود در جدیدترین سخنرانی انتخاباتی خود رئیس جمهوری کنونی آمریکا را بی کفایت خواند و به رقیبان هم حزبی خود نیز تاخت.
بورل گفت: اتحادیه اروپا تمامی حملات علیه غیرنظامیان از جمله تداوم حملات راکتی بی امان عیله اسرائیل را محکوم می‌کند و ما خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی اسرا و گروگان‌ها هستیم.
شبکه «فاکس‌نیوز» بامداد یکشنبه گزارش داد که یک فروند هواپیمای غیرنظامی وارد حریم هوایی ممنوعه بر فراز خانه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در ایالت «دلاوِر» شده است.
آمریکا از چین خواسته با استفاده از روابط خود با ایران و دیگر کشورهای منطقه غرب آسیا، از گسترش دامنه درگیری‌ها در این منطقه در نتیجه جنگ غزه جلوگیری کند.
نشست مجمع عمومی و قطعنامه تصویب شده در آن فرصتی مهم و حیاتی برای جامعه جهانی و کشورهای حق طلب است تا جدیت و عزم خود را برای انجام اقدامات اساسی به منظور تضمین حفاظت از غیرنظامیان و ارسال بلامانع کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه نشان دهند.
پرتال آمریکایی دیفنس وان با اشاره به داده‌های واردات اوکراینی اعلام کرده است که اوکراین در ماه ژوئیه سال جاری میلادی مهمات خوشه‌ای ساخت ترکیه را دریافت کرده، در حالیکه پیش از این تنها تحویل از ایالات متحده گزارش شده بود.

رئیس شورای اروپا امروز جمعه پس از نشست شورای اروپا در بروکسل گفت که ارائه حمایت مالی به اوکراین همچنان یک اولویت برای اتحادیه اروپا است.

رئیس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی با انتقاد از عملکرد کابینه «بنیامین نتانیاهو» از زمان آغاز جنگ در نوار غزه، خواستار خدمات‌رسانی بهتر به صهیونیست‌های نجات یافته از عملیات «طوفان الاقصی» شد.

رئیس پیشین سازمان اطلاعات انگلیس با اشاره به اینکه جنگ‌های شهری سخت و پیچیده است و نابودی حماس ممکن است دست‌ نیافتنی باشد، گفت نتانیاهو بهتر است به دنبال ثبات در غزه باشد.

رئیس‌جمهور فرانسه در جریان سفر ۲ روزه‌اش به منطقه که از تل‌آویو شروع شد، به دنبال ایجاد یک «ائتلاف بین‌المللی» برای مبارزه با جنبش حماس است اما رهبرانی که «امانوئل ماکرون» در سرزمین‌های اشغالی، کرانه باختری، اردن و مصر با آن‌ها دیدار کرده، این مسئله را به طور علنی ذکر نکرده‌اند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به این درک رسیده که برای تقویت حضور ایالات متحده در ساختار جهانی نیاز براین است تا بر اتحادهای این بازیگر متمرکز شده و تلاش کند ضمن بازتعریفشان، جهت توانمندی و کارآمدی این ساختارها، برنامه سازی کند.
تارنمای خبری آکسیوس امروز به نقل از مقام های آمریکایی نوشت که جو بایدن رییس جمهور آمریکا، با وجود حمایت از رژیم صهیونیستی و دادن «حق حمله» آن به حماس، تهاجم زمینی به غزه را به پنج دلیل به تعویق انداخته است.