اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

ورییس‌جمهور پیشین آمریکا با ابراز نارضایتی‌هایی از رفتار «ناامید کننده» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قبال واشنگتن و تمجید از «باهوش بودن» حزب‌الله لبنان در درگیری تازه مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، به بیان وعده‌های انتخاباتی خود از جمله در زمینه سیاست‌های مرتبط با ایران و روابط واشنگتن-تل‌آویو پرداخت.

آرون دیوید میلر، سفیر پیشین آمریکا در اسرائیل در جریان گفت‌وگویی ضمن اشاره به چالش های امنیتی و اطلاعاتی جدید برای تل آویو و همچنین بی سابقه خواندن رویارویی اخیر، حمله حماس به اسرائیل و تصمیم تل آویو برای اجرایی کردن عملیات زمینی در نوار غزه را هولناک خواند و مدعی شد که امروز رایزنی نیز به بن بست حاکم پایان نخواهد داد.
دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی مجدد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در روز چهارشنبه خبر داد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در چهارمین روز از عملیات طوفان الاقصی و سومین تماس خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل، حماس را سازمانی تروریستی خواند با اعلام کشته شدن ۱۴ آمریکایی در حملات نیروهای مقاومت علیه این رژیم گفت: حماس سازمانی تروریستی است که هدف آن کشتن یهودیان است
هماهنگ‌کننده شورای ارتباطات راهبردی کاخ سفید در گفت‌وگویی ضمن اشاره به این که حمایت‌های نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی ادامه می‌یابد، گفت که دولت آمریکا در حال حاضر شواهدی برای اثبات ادعای دست داشتن ایران در حمله مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی ندارد.

رسانه‌های فنلاندی گزارش داده‌اند که خط لوله گاز میان این کشور و استونی موسوم به «بالتیک کانکتور» دچار نشتی شده و برخی مقامات این کشور، روسیه را به دست داشتن در این حادثه متهم کرده‌اند.

وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت که باید یک نظم جهانی جدید بر مبنای بنیان‌های مستحکم شکل بگیرد، زیرا بیشتر کشورهای جهان خواهان نظم چندقطبی هستند.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه ایران سال‌ها است که از حماس حمایت می‌کند، اما تصریح کرد که هیچ مدرکی دال بر دخالت تهران در عملیات طوفان الاقصی ندیده‌اند.
گمانه زنی ها درباره دست داشتن روسیه در عملیات طوفان الاقصی در حال افزایش بوده و فرضیه مطرح در این مورد برداشتن تمرکز از روی جنگ اوکراین است.
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به دنبال ضربه مهلک نیروهای مقاومت به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کمک اضافی آمریکا برای ارتش اسرائیل در راه است.