ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس با بیان اینکه شاهد قدرنشناسی مقامات آذربایجان در قبال رفتارهای دوستانه ایران هستیم، گفت: آذربایجان به زودی بهای سنگین اقداماتش در مورد ایران را خواهد پرداخت.
تحلیل‌گر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه گفت: مذاکرات هسته‌ای به زودی صورت می‌پذیرد اما دیپلمات‌‎های ایرانی در این دور با دست پر پشت میز مذاکره خواهند نشست.
امیرعبداللهیان در فرودگاه بیروت:

ایران هرگز از کمک به لبنان دریغ نمی‌کند

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از ورود به فرودگاه بیروت ضمن تبریک تشکیل دولت جدید در این کشور، گفت تهران هرگز از کمک به بیروت در صورت درخواست، دریغ نخواهد کرد.
وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه راه احیای برجام از طریق اجرای تمام عیار توافق طرفین است، یادآور شد: جهان انتظار دارد آمریکا به این توافق برگردد و تحریم‌ها را لغو کند.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن همه اشکال تروریسم از جمله تروریسم اقتصادی، دارویی و تحریم‌های یکجانبه، گفت: تحریم‌ها به مثابه اقدام تروریستی است.
سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل با اشاره به تاکید جنبش عدم تعهد بر اهمیت انعقاد کنوانسیون جامع برای مبارزه با تروریسم بین‌المللی، مسئولیت کشورهای عضو در اجرای استراتژی مبارزه با تروریسم را یادآور شد.
یک مقام ارشد آمریکایی گفت: ایرانی‌ها نشانه‌هایی را به تعدادی از طرفین ارسال می‌کنند که به نظر آنها را آمادگی بازگشت به وین نشان می‌دهد اما باید دید آیا آنها مجددا در این روند مشارکت خواهند کرد یا نه.
شرایط به نحوی است که همگی را به یاد "گره کور" همیشگی روابط ایران و آمریکا می اندازد. این گره کور از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ وجود داشته و حالا نیز به نحو دیگری در حال تکرار است.
سخنگوی دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در اظهاراتی بی‌اساس، مدعی تلاش ایران برای به وقوع پیوستن حمله‌ای تروریستی علیه شهروندان اسرائیلی در قبرس شد.
وزیر خارجه کشورمان پس از دیدارش با همتای ارمنستانی خود اظهار کرد: اجازه نخواهیم داد برخی کشورهای خارجی مناسبات ایران با همسایگانش از جمله ارمنستان را تحت تاثیر قرار دهند.
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: مسئولان جمهوری آذربایجان تحت تأثیر یک همسایه دیگر یعنی کشور ترکیه، اظهارنظر می‌کنند که مواضع آنها بیشتر به توهم شباهت دارد.