ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

کارشناس مسائل سیاسی و مسائل منطقه در گفت‌ وگو با پرسون:

لزوم گسترش همکاری‌های نظامی ایران و روسیه

انجام رزمایش‌های مشترک در دریای خزر، حوزه خلیج فارس و دریای عمان نشان می‌دهد که ایران و روسیه قصد دارند همکاری‌های نظامی خود را بیش از پیش گسترش دهند که این امر در مقابله با تحرکات و اقدامات تحریک‌آمیز آمریکایی‌ها در منطقه بسیار حائز اهمیت است.
امیرعبداللهیان در دیدار دبیرکل سازمان اکو:

به‌زودی؛ مذاکرات برجام از سرگرفته خواهد شد

وزیر امور خارجه به گفتگوهای اخیر با اتحادیه اروپایی در تهران و ادامه آن در بروکسل اشاره کرد و گفت: به‌زودی مذاکرات هسته ای با ۱+۴ از سر گرفته خواهد شد.
نشریه "اکونومیست" در گزارشی ضمن پرداختن به تحولات جاری در مورد معادله هسته‌ای ایران، از پدیدار‌شدنِ بحرانی جدید در روابط ایران و آمریکا خبر داده است. بحرانی که تا حد زیادی در عدم توافق ایران و آمریکا جهت احیای مذاکرات برجامی و افزایش احتمالی تنش‌ها در آینده نزدیک ریشه دارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به مذاکرات تهران و ریاض گفت: اگر سوءتفاهم یا اشکالی وجود دارد باید مرتفع شود تا جهان اسلام بتواند با یک استراتژی و راهبرد مشخص به همکاری و تعامل با خودش بپردازد.
یکی از مشاوران سیاست خارجی «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در پیامی در توییتر مدعی شده برای اینکه بتوان به دیپلماسی با ایران شانس داد بایستی در تهران ترس ایجاد کرد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به «فایننشال تایمز» گفت وی فوراً نیاز دارد که با وزیر امور خارجه ایران برای بحث در خصوص پیشنهادات به منظور تقویت برنامه نظارت «شکننده» این نهاد در ایران، دیدار و گفت‌وگو کند.
وزیر خارجه ونزوئلا در نشست خبری بیان کرد؛

ایران دوست راهبردی دولت و ملت ونزوئلاست

وزیر خارجه ونزوئلا در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان روابط ایران و کشورش را راهبردی خواند و گفت: ایران دوست راهبردی برای دولت، مردم و رئیس جمهور ونزوئلا است.
امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای ونزوئلایی اش عنوان کرد؛

ترسیم نقشه راه همکاری‌های ۲۰ ساله تهران و کاراکاس

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره رایزنی‌اش با همتای ونزوئلایی خود، گفت: گفتگوهای مهمی با یکدیگر داشتیم و توافق کردیم نقشه راه همکاری‌های ۲۰ ساله تهران و کاراکاس را ترسیم کنیم.
آصفری با اشاره به دومین حمله تروریستی به مساجد افغانستان بیان کرد؛

سازمان ملل سکوت خود را بشکند تحلیل کارساز نیست!

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تحلیل و مصاحبه در خصوص حمله های تروریستی به مساجد افغانستان کارساز نبوده و شورای امنیت باید سکوت خود را بشکند.
یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت: مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین با روی کار آمدن دولت جدید ایران جهت بررسی‌های لازم فعلا متوقف شده است. ایران ابراز آمادگی کرده است که با تمام شدن این بررسی‌ها، زمان مقرر آغاز دور هفتم این مذاکرات با هماهنگی طرف‌های مقابل انجام خواهد شد.