ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

یک رسانه آمریکایی گزارش داد دولت بایدن در آستانه صدور معافیت تحریمی جدیدی برای ایران است که به این کشور اجازه دسترسی به بیش از ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده‌اش را می‌دهد.
جامعه اطلاعاتی آمریکا با انتشار گزارش سالانه خود درباره آن‌چه تهدیدات بین‌المللی می‌خواند، ادعاهایی را درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و نقش آن در منطقه مطرح کرده و به موضوعات دیگری نیز از جمله نقش چین در عرصه جهانی، تنش‌ها در منطقه قفقاز و فعالیت‌های نظامی کره شمالی پرداخت.
یکی از بلاگرهای سفر به نام Ane که تنیس باز هم هست، گفت: غیر از مخاطبانی که در حوزه سفر دارم، دوستان تنیس بازی هم دارم که سفرم به ایران را دنبال می‌کنند.
امیرعبداللهیان در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان تاکیید کرد:

صلح پایدار در منطقه به دور از مداخله کشور های بیگانه

وزیر امورخارجه کشورمان توسعه همه جانبه روابط همسایگی با کشور ارمنستان را به نفع دو کشور و در راستای صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه به دور از مداخله کشور‌های بیگانه دانست.

پیام هایی که بین ایران و امریکا تبادل میشود امریکاییها را به این نتیجه رسیده که مواضع نرمتری را نسبت به اروپا اتخاذ کنند تا بتوانند قبل اغاز گفتگوهای برجامی از کمک ایران در آتش بس در غزه نیز بهره مند شوند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گزارش منتشر شده از سوی سازوکار موسوم به هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی را به شدت محکوم و تکرار ادعاهای بی‌اساس در این گزارش را فاقد وجاهت قانونی و از اساس مردود دانست.