کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

مهمترین اخبار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیستمین سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: نگاه رهبر انقلاب به حوزه فرهنگ اگر به همه کشور تسری یابد شاهد تحقق تمدن نوین اسلامی هستیم.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ۲۸ هزار میلیارد تومان از بودجه شرکت‌های دولتی را برای برنامه‌های فرهنگی تخصیص دادیم و این خارج از هر اعتباری است که دولت در نظر گرفته است
از ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ ناشران داخلی برای حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌توانند با مراجعه به سامانه ketab.ir در این نمایشگاه را مشاهده و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
این روزها خبر پرواز «همای سعادت» در آسمان طالقان استان البرز، حسابی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد و نام پرندگان اسطوره‌ای را بر سر زبان‌ها انداخت.
کتاب «عقیق»؛ زندگی‌نامه داستانی شهید حسین خرازی به قلم نصرت‌الله محمودزاده، همزمان با سالرزو شهادت این سردار همیشه‌ خندان جبهه‌ها، برای دهمین‌بار توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.
دیدگاه های زیبای این کاندیدا که برخواسته از حوزه فرهنگ و ادب کشور است و همگی او را به عنوان یک فعال فرهنگی و رسانه ای خوشفکر می شناسند، باعث طرح این سوال شده است: چرا مجلس؟ چرا کاندیداتوری در تهران؟
کتاب حقوق رقابت و آیین دادرسی آن، از تازه ترین انتشارات پژوهشگاه قوه قضائیه به قلم دکتر عبدالحمید مرتضوی معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور است که به مطالعه و بررسی جامع موضوع مبانی حقوق رقابت، اهداف و کارکردهای آن و ... می پردازد.
شهلا لاهیجی نویسنده، مترجم، نخستین ناشر زن ایرانی و مدیر مسئول انتشارات روشنگران و مطالعات زنان درگذشت.
سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: اتهام منصور قنواتی مدیرمسئول روزنامه «کارون»، نشر مطالب خلاف واقع و شایعات موضوع شکایت اداره کل اطلاعات خوزستان بود.