کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

مجموعه شعر «نامه‌ای به آسمان» محمدرضا شفیعی کدکنی هنوز موفق به دریافت مجوز نشر نشده است. مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد می‌گوید جلسه هیأت نظارت برای بررسی این کتاب برگزار می‌شود.
«همایش ملّی اعتلای گرایش ادبیات پایداری در دانشگاه‌ها: راهکار و موانع» به همت گروه ادبیات انقلاب اسلامی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و همکاری اندیشکدۀ ادبیات پایداری حوزۀ هنری در روزهای ۲۸ و ۲۹ آذرماه در فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار می‌شود.
مدیرعامل کانون پرورش فکری گفت: ۶۰ قصه گو در بخش ملی و بین المللی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی که از ۲۷ تا ۳۰ آذر در شهر یزد برگزار می‌شود، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

برخی رمان‌ها با تمرکز بر موضوعاتی مانند عشق، خانواده، ماجراجویی، و روایت داستان‌های زندگی و تجربیات انسانی توانسته‌اند به صدر پرفروش‌ترین کتاب‌ها راه یابند و تا سالیان سال در بین مخاطبین خود مشهور باشند هرچند گاهی مورد نقد قرار گرفته‌اند. این رمان‌ها را «رمان عامه‌پسند» می‌نامند.
اهالی هنر مراسم رونمایی از کتاب‌های «حرف‌هایی که در ذهن‌مان می‌ماند» و «شخصیت‌شناسی در بازیگری» به نویسندگی حوریه مقدم را در خانه هنرمندان برگزار کردند.
یک عضو هیات دولت در پاسخ به پرسشی درباره زمان پرداخت یارانه مطبوعات،‌ بیان کرد: انشاالله طی یک یا دو هفته آینده این کار هم انجام می‌شود.