قرآن و عترت و حج

برای باخبر شدن از آخرین اخبار مذهبی ایران، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

حدیث روز

مصیبت بزرگ

امام سجاد علیه السلام در روایتی به بیان مصیبت شهادت امام حسین (ع) اشاره کرده اند .
حسین ما می‌دانست که عاشورای دیگری در پیش است که این‌بار در کربلای ایران به تکرار خواهد نشست. عصر آن روز غم‌گرفته، مولای ما عاشورائیان عصر خمینی را به یاری می‌طلبید...».
دومین شب از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین‌علیه‌السلام مصادف با شب هشتم ماه محرم‌الحرام در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی امشب (سه‌شنبه) برگزار شد.در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری درباره ابعاد شخصیتی حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام به‌عنوان الگوی تربیتی تراز اسلامی برای جوانان به ایراد سخن پرداخت و در ادامه آقای سید مجید بنی‌فاطمه در رثای این شهید والا مقام کربلا مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کرد.
خواندن زیارت عاشورا ثواب و برکاتی دارد که امامان معصوم به خواندن این زیارت نامه تاکید کرده اند.در این بخش می توانید متن کامل زیارت عاشورا همراه با ترجمه فارسی آن را بخوانید.
حدیث روز

گریه خونین

امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در روایتی به نحوه عزاداری خود برای سیدالشهدا (علیه السلام) اشاره کرده‌اند .

جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد، حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطرآفرین است.‌ اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به سوی خود جلب کرده است.
رئیس مهاجرت و گذرنامه فراجا از صدور ۴۵۰۰ گذرنامه ویژه اربعین خبر داد و گفت: امشب همکاران ما در پلیس گذرنامه در حسینیه عشاق الحسین فرم درخواست گذرنامه ویژه اربعین را برای متقاضیان تکمیل می‌کنند.
هم اکنون به مناسبت فرارسیدن ایام محرم دانلود نوحه عمو عباس علمت کو عموی خوبم با نوای مداح اهل بیت سید مجید بنی فاطمه با بهترین کیفیت قرار داده شد.
زائران اربعین هر سال باید 6 کیلومتر تا پایانه مرزی مهران پیاده‌ می‌رفتند که امسال این مسیر برای زائران تسهیل می‌شود. مدیرکل راهداری استان ایلام می‌گوید: زائران اربعین امسال با اتوبوس‌، به نزدیکی مرز مهران می‌روند.

استمرار عزاداری حسین (ع) یعنی انتقال این فرهنگ دینی از یک نسل به نسل دیگر. البته با تحولات جدید، تا انگیزه‌های بهتری برای مخاطب جدید و تنوع طلب خود ایجاد کند، زیرا به باور جامعه‌شناسان پدیده‌های اجتماعی در طول تاریخ در حال تغییر و تحول و دگرگونی است و اگر به روزرسانی نشوند طرفداران خود را از دست می‌دهند به قول فونکسیونالیسم‌های مدرن، این نوع پدیده‌ها در صورت سکون و عدم تحول، یا بی‌کارکرد می‌شوند یا در بعضی مواقع اثر ضد کارکردی پیدا می‌کنند.
غربی‌ها در این جدال شدید و جنگ سردی که راه ‌انداخته بودند، تا مدتی وانمود می‌کردند با اصل اسلام به عنوان یک دین مشکل ندارند و آنچه سبب نگرانی آنان است استفاده از پاره‌ای از معارف و آموزه‌های این دین در «دگر»‌ستیزی است. اما غرب در این میان خیلی هم هوشمندانه رفتار نکرد. حمایت غرب از «سلمان رشدی» که نه به ‌آموزه‌هایی از اسلام که به اصل آن و پیامبر، «اهانت» کرده بود نشان داد مشکل غرب بنیادگرایی ‌- با‌ آن تعابیری که خود می‌کرد- نیست، اسلامی است که بنیان‌های فکری و عملی غرب را نشانه گرفته است؛ یعنی خود اسلام و خود پیامبر و خود قرآن نه قرائت‌هایی از آن.
مکه مکرمه با پایان عملیات انتقال حجاج ایرانی از فرودگاه جده، از ایرانیان خالی شد و سایر حجاج در مدینه منوره تا فرداشب از طریق فرودگاه مدینه به کشور بازمی‌گردند.
رهبر معظم انقلاب آن زمان خطاب به دولت آمریکا هشدار دادند «اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند باید عوامل اصلی این جنایت بزرگ و بازیگران میدانی آن را که دل یک و نیم میلیارد مسلمان را به درد آورده‌اند، به‌گونه‌ای شایسته به مجازات برسانند». ثانیا در آتش زدن مجدد قرآن کریم در سوئد آمریکا این بار نه به طور غیرمستقیم بلکه آشکارا از اقدام دولت سوئد در مجوز دادن برای این اقدام خباثت‌آمیز حمایت و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا وقیحانه تاکید کرد «ما با شرکای سوئدی خود در تماس هستیم و حمایت خود از آنها را ارائه کرده‌ایم»!