قرآن و عترت و حج

برای باخبر شدن از آخرین اخبار مذهبی ایران، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

در نشست خبری سوگواره عاشورایی «رستخیز عام» که با حضور علی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری و کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در سالن استاد صفارزاده برگزار شد، جزئیات و ویژه‌برنامه‌های این رویداد تشریح شد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امو خیریه از برپایی مواکب اوقاف از ۱۰ صفر خبر داد و گفت: برنامه جاماندگان در شهرها با محوریت بقاع متبرکه برگزار می‌شود تا فضایی برای دلدادگان امام حسین(ع) ایجاد و عاشقان آن امام جان و دل خود را با حال و هوای عتبات مقدس پیوند دهند.
پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در روایتی به دو نعمتی که نادیده گرفته می‌شود، اشاره کرده‌اند.
امسال برای جلوگیری از افزایش کرایه ماشین‌ها در مرزها، اتوبوس‌هایی با قیمت مصوب زائران را تا پایانه‌های مرزی جابجا می‌کنند. مسؤول قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین می‌گوید: اتوبوس‌های ما به عنوان پشتیبان در خاک عراق هم مستقر می‌شوند.
سیدمحمد جلال مآب رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی از ثبت ۴ هزار درخواست تمدید و صدور پروانه جدید موکب‌داری در سامانه ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خبر داد.
سازمان حج و زیارت که مسؤولیت ثبت‌نام اربعین را به عهده دارد، درحالی از نام‌نویسی بیش از ۳۰۰ هزار نفر تا کنون برای این سفر خبر داده که سامانه ثبت‌نام اربعین دچار اختلال است.
ثبت‌نام در سامانه سماح در حال انجام است و زائران برای دریافت تسهیلات اربعین باید در این سامانه ثبت‌نام کنند. رئیس ستاد اربعین می‌گوید: تاکنون بیش از ۳۸۰ هزار نفر در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند.
معاون فراجا خبر داد:

صدور غیر حضوری گذرنامه زیارتی

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا از صدور گذرنامه زیارتی غیر حضوری با اعتبار پنج ساله از طریق نرم افزار پلیس من خبر داد.
امام علی علیه السلام در روایتی بیان دلائل بالا و پایین شدن روزگار پرداخته‌اند.