قرآن و عترت و حج

برای باخبر شدن از آخرین اخبار مذهبی ایران، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

مدیرعامل راه‌آهن به تشریح اقدامات ویژه راه‌آهن برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین و خدمات‌رسانی مطلوب به زائران حرم اباعبدلله الحسین (ع) پرداخت و گفت: مرحله سوم پیش فروش بلیت‌ قطارهای اربعین از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز خواهد شد.
رئیس کارگروه حمل و نقل عمومی کمیته خدمات شهری اربعین حسینی، گفت؛ با توجه به اینکه سلامت و امنیت زائران بسیار مهم است از برداشت مسافر در اتوبوس ها به صورت سرپایی خودداری می کنیم.
حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعین با اشاره به فعالیت قرآنی ۱۱۴ موکب در ایران و عراق گفت: علاوه بر قاریان و حافظان برجسته‌ای که به صورت رسمی در موکب‌های قرآنی برنامه خواهند داشت بیش از هزار قاری و حافظ قرآن که به صورت خودجوش در پیاده‌روی اربعین اعلام آمادگی کردند تا فعالیت‌های قرآنی خود را در این موکب‌ها اجرا کنند.

سامانه راهپیمایی مجازی اربعین در مراسمی با حضور مسئولان ستاد اربعین و نمایندگان ساترا و چند تن از مدیران کشوری در سالن وحدت سازمان حج و زیارت رونمایی شد.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در حال حاضر در محور ایلام به مهران در حدود ۱۱ کیلومتری شهر مهران شاهد ترافیک سنگین هستیم، در محورهای مریوان به مرز باشماق و محور پیرانشهر به مرز تمرچین تردد روان است‌.

پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم در روایتی بر انجام درست و خوب کارها تأکید کرده‌اند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امکانات خوبی از جمله نیروی انسانی، آمبولانس، اتوبوس‌های آمبولانسی، دارو و هر آن چه که نیاز زائر است در مرزهای کشور برای خدمت به زائران تدارک دیده شده است.
زائران اربعین می‌توانند از طریق شعب منتخب بانک پارسیان و باجه ارزی ویژه اربعین این بانک در فرودگاه امام خمینی (ره) بدون محدودیت داشتن یا افتتاح حساب در بانک پارسیان، اقدام به تهیه ارز اربعین کنند.