قرآن و عترت و حج

برای باخبر شدن از آخرین اخبار مذهبی ایران، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

أمیرالمؤمنین علی علیه السلام در روایتی به عملی که نزد خدا محبوب است، اشاره کرده‌اند.
دبیر اجرایی دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) از برگزاری اختتامیه این سوگواره با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم خبر داد.

همزمان با هجمه وسیع رسانه‌های معاند علیه تمامیت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، مرزهای این حریم مقدس از سوی افرادی نشانه رفته است که خود را مدعیان حجاب در جامعه معرفی می‌کنند.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در روایتی به نشانه‌های انسان صبور اشاره کردند.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده «تغییر تاریخ مناسبت روز وقف در تقویم رسمی کشور از ۲۷ صفر به ۱۶ ربیع الاول» را برای اجرا ابلاغ کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: با برپایی موکب امام رضا (ع) در شهر کربلا به مدت ده روز میزبان زائران اربعین حسینی بودیم و در این مدت بیش از ۴۴ هزار زائر امام حسین (ع) در این موکب پذیرایی شدند.

ای نظرکرده و عزیزشده خدا، حال که دل‌های بی‌قرار عاشقانت به سوی تو پر کشیده و رایحه نامت در اربعین، «چون شیشه عطری که دَرَش گم شده باشد»، در هوای جهان پیچیده و از ابدیت مَستمان کرده، مبادا در «شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل»، خود را از نظر لطف شما محروم و جامعه را بیش از این در محبس غیبت محکوم کرده باشیم که «کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها». ای کریم؛ دعا کن برای ما، که سخت محتاجیم.
پس از تجربه چند دهه راهپیمایی اربعین و گردهمایی جمعیت عظیم مسلمانان حول محور پرچم امام حسین (ع)، وقت آن است که آنچه در این مسیر آموخته‌ایم به زندگی روزمره‌مان آوریم. در همین راستا، پویش گسترده سبک زندگی اربعینی را در ایام اربعین ۱۴۴۴ قمری آغاز شد.

زیارت امام حسین علیه السلام و زیارت اربعین از مهمترین اعمالی است که در کتب ادعیه بر خواندن آنها در روز بیستم صفر تأکید شده است.