قرآن و عترت و حج

برای باخبر شدن از آخرین اخبار مذهبی ایران، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

تاکنون حدود 3 میلیون نفر در سامانه سماح ثبت‌نام اولیه کرده‌اند. دبیر کمیته اعزام و ثبت‌نام ستاد اربعین می‌گوید: از این تعداد ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر ثبت‌نام قطعی کرده و هزینه بیمه را پرداخته‌اند.
همزمان با آغاز مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع)، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی شهرداری تهران خدمت‌رسانی به زائران در حوزه‌های خدماتی و حمل و نقل و ... در مرزها آغاز شده و خودروهای سوخت‌رسان سیار در مرزها مستقر هستند.

حرم امامین کاظمین، این شب‌ها محل بیتوته هزاران زائری است که از عراق و ایران و سایر کشورها به مسیر پیاده‌روی اربعین آمده و ابتدا یا انتهای برنامه پیاده‌روی خود به زیارت امام موسی بن جعفر و امام جواد علیهماالسلام می‌روند.

امام زین العابدین علیه السلام در روایتی به چهار نوع دروغی که نباید گفته شود، اشاره کرده‌اند.
یکی از مهمترین مواردی که در پیاده روی اربعین می‌تواند به زائران کمک کند آشنایی با موکب‌ها است. در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا موکب‌های عراقی زیادی وجود دارد، اما تعداد زیادی موکب‌های ایرانی نیز در این مسیر حضور دارند.
نشست خبری آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران، روز سه‌شنبه ۷ شهریور ماه در محل ستاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
لازم است زائرین عزیز قبل از حرکت اطلاعات لازم سفر را از پایگاه‌های مرتبط همانند سماح و الاربعین دریافت کنند.
جمعی از زائران اربعین برای اذن گرفتن از امام علی علیه‌السلام و شروع پیاده‌روی اربعین به نجف و حرم‌مولا مشرف شدند؛ تا جایی که امکان تردد ماشین‌ها از بسیاری از خیابان‌های اطراف حرم وجود ندارد.

أمیرالمومنین علی علیه السلام در روایتی به بیان دو خصوصیت شخص نادان اشاره کرده‌اند.