موسیقی و تجسمی

برای باخبر شدن از آخرین اخبار موسیقی و هنرهای تجسمی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

مدیر مجموعه تئاتر شهر از آغاز مرمت مجسمه فرهاد قفل‌زن که به تازگی مورد تهدید سارقان قرار گرفته بود، خبر داد.
حمید هیراد، خواننده موسیقی پاپ کشورمان که چند روزی است، به‌ دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان شریعتی تهران بستری شده است، از مردم ایران به خاطر این‌که به یاد او بوده و هوایش را داشته‌اند، تشکر کرد.
آلبوم «حماسه عشق» با موسیقی محمد فرمانیان، خوانندگی فاروق کسمائی و حضور تعدادی از نوازندگان مطرح موسیقی کشورمان در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

رای‌گیری بخش بهترین بازی منتخب مردمی از امروز آغاز می‌شود و بازی ایرانی «فقط چپ رو بگیر» در آستانه کسب جایزه‌ای جهانی از رویداد BIG آمریکای لاتین است.

بازی ها و رقص‌ها با هر نام و عنوانی که زیر پوشش آن حضور خود را در فرهنگ اقوام ایرانی تداوم بخشیده اند از منظر تاریخ موسیقی و نمایش، دارای اهمیت فراوانی هستند.
نمایشگاه تابلوهای معرق آیات قرآن با عنوان «خط عشق» در محل ساختمان مرکزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برپا شده است.
با اعلام وضعیت قرمز از همان روزهای آغازین سال ۱۴۰۰ و افزایش شمار مبتلایان باز هم سایه سنگین تعطیلی و کساد بر بسیاری مشاغل افکنده شد.
با آغاز هفته گرافیک و دیزاین و با توجه به شرایط خاص کشور در محدودیت‌های کرونا و ماه رمضان، برنامه‌های بزرگداشت هفته‌ گرافیک امسال به صورت آنلاین در نظر گرفته شده است.
احمد حلی از خوانندگان پیشکسوت موسیقی ایرانی بامداد روز یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه بر اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت.