موسیقی و تجسمی

برای باخبر شدن از آخرین اخبار موسیقی و هنرهای تجسمی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

یکی از آهنگسازان و فعالان حوزه برگزاری کنسرت‌های مرتبط با موسیقی نواحی با انتشار متنی از رئیس‌جمهور منتخب خواست تا مدیران فرهنگی دولت آینده توجه بیشتری به موسیقی نواحی داشته باشند.
درگذشت مصطفی قادرپناه؛

کرونا جان یک هنرمند دیگر را گرفت

مصطفی قادرپناه از هنرمندان شناخته شده و ماهر در عرصه ساخت ساز تار بر اثر بیماری کرونا درگذشت.
معرفی برگزیدگان جشنواره «نغمه‌های محمدی»

حسرت‌ها و آرزوهای مجید اخشابی برای یک جشنواره

هنرمندان برگزیده نخستین جشنواره ملی «موسیقی ها و نغمه های محمدی» با برگزاری یک مراسم اختتامیه مجازی در سالن سوره حوزه هنری معرفی شدند.

برخی گزارش‌ها از این حکایت دارد که پرواز همای خواننده رسمی ستاد ابراهیم رئیسی است، اما اظهار نظر او درباره سرنگونی هواپیمای اوکراینی برای او دردسرساز شده است.
نماهنگ و تک آهنگ «به پای ایران» از تازه‌ترین تولیدات موسسه فرهنگی هنری «شهرستان ادب» با صدای حجت اشرف‌زاده پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

بازهم آوازه هنری دیگر به گوش جهانیان رسید؛

ثبت تنورسازی زنجان در فهرست ملی میراث ناملموس

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی زنجان با بیان اینکه تنورسازی زنجان در فهرست ملی میراث ناملموس ثبت شد، گفت: سال پیش یک‌میلیون و ۳۳۰ هزار دلار صادرات صنایع‌دستی از زنجان به کشور‌های مقصد به صورت چمدانی و رسمی انجام شد.

شبی برای موسیقی ایرانی

«برخط ماه و نوا» به پایان خط رسید

چهارمین دوره کنسرت‌های آنلاین «برخط ماه و نوا» به صورت آنلاین توسط انجمن موسیقی ایران با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و حمایت دفتر موسیقی برگزار شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش زنده‌یاد علی مرادخانی در میراث‌داری و خلق آثار تازه هنری به‌ویژه موسیقایی گفت: وی در حافظه تاریخی هنرمندان باقی خواهد ماند.
آلبوم «افسانه» مشتمل بر چند قطعه موسیقی بی‌کلام در دستگاه‌های اصفهان و نوا با موسیقی جواد بطحایی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.