موسیقی و تجسمی

برای باخبر شدن از آخرین اخبار موسیقی و هنرهای تجسمی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

تدوین آئین نامه جدید مجوز تأسیس و فعالیت نگارخانه‌ها بعد از ۲۰ سال در اداره کل هنرهای تجسمی انجام شد که فرآیند تدوین و ساماندهی این آئین نامه یک سال و نیم به طول انجامید.
«تاش» عنوان یک آلبوم با موسیقی سیاوش ایمانی و خوانندگی مهدی امامی است که به‌تازگی در ژانر موسیقی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
حمید قنبری از هنرمندان موسیقی ایرانی از انتشار پنجمین قطعه از پروژه موسیقایی «همساز» خبر داد و یادآور شد این قطعه با همنوازی ساز تمبک به یاد زنده یاد امیرناصر افتتاح تنظیم و منتشر شده است.

رضا والی از آهنگسازان پیشکسوت موسیقی کشورمان در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود آلبوم «آوازهای محلی ایرانی» را پیش روی مخاطبان قرار داد.

نگاهی به آثار گرهارد ریشتر؛

هنرمندی که نقاشی را حماقت می داند!

گرهارد ریشتر، هنرمند آلمانی که سبک‌های بی‌شماری را در آفرینش آثار هنری تجربه کرده است، نگاه متفاوتی به هنر دارد و می‌گوید: «برای نقاشی کردن باید به آن عمیقاً اعتقاد داشت. دغدغه و شور نقاشی، ما را به این باور سوق می‌دهد که جهان را می‌توان با آن متحول ساخت. اگر چنین نباشد هیچ انگیزه‌ای برای کار باقی نخواهد ماند و بهتر است آن را رها کنیم. چون نقاشی اساسا حماقت است.»
آلبوم موسیقی «سبز در سبز» به سرپرستی و آهنگسازی محسن رمضان‌نژاد در ژانر موسیقی تلفیقی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

آلبوم موسیقی «هشت رود» با هنرمندی «راویان سنتور» مشتمل بر هشت آهنگ بی کلام از دو نوازی سنتور، سازهای کوبه ای و تک نوازی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

رضا صادقی که در عرصه‌های مختلفی از بازیگری گرفته تا اجرا و ورزش و خوانندگی و ترانه‌سرایی حضور داشته، می‌گوید: از رضا صادقی که می‌شناسم بعید نیست که بتواند این کارها را انجام دهد. برای اجرا نیز از دوستانم که مجری‌های مطرح و شناخته شده‌ای هستند، کمک خواهم گرفت.

دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته آخر سال ۱۳۹۹ و هفته اول فروردین ماه سال ۱۴۰۰ مجوز ۱۶۶ تک آهنگ و ۱۱ آلبوم موسیقی را صادر کرد.

خانه موسیقی ایران خبر داد؛

درگذشت آهنگساز آلبوم خاطره‌انگیز دهه ۷۰

عباس خوشدل، نوازنده، رهبر ارکستر و آهنگساز آلبوم‌ خاطره‌انگیز «نیلوفرانه»، روز پنجشنبه ۲۸ اسفند بر اثر سکته قلبی در سن ۸۹ سالگی درگذشت.
آلبوم موسیقی «سالِ نوزده» به آهنگسازی و نوازندگی سنتور محمدباقر زینالی طی روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ در دستگاه بیات اصفهان پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

آلبوم «معجزه عشق» هم‌اکنون در سامانه های مختلف در دسترس علاقه‌مندان به موسیقی قرار دارد.



احتمالا هر جامعه‌ای ساسی‌مانکن و تتلوی خودش را دارد. با این تفاوت که ما سال‌هاست داعیه فرهنگسازی داریم و دنبال اتوپیای غریب خود هستیم، اما یک ویدئوکلیپ از خواننده‌ای مطرود همه برساخته های ذهنی‌مان را به هم می‌زند.