رکورد فروش نقاشی‌های «گوستاو کایبوت» شکست

در حراجی امپرسیونیست کریستیز یک تابلو نقاشی رنگ روغن اثر «گوستاو کایبوت» رکورد فروش آثار این نقاش فرانسوی را شکست.
تصویر رکورد فروش نقاشی‌های «گوستاو کایبوت» شکست

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ در حراجی کریستیز یکی از نقاشی‌های رنگ روغن «گوستاو کایبوت» به ارزشمندترین اثر هنری این هنرمند پیشگام فرانسوی تبدیل شد و ارزش کلی فروش آثار هنری سال‌های پایانی «ون‌گوگ» به ۱۵۰ میلیون دلار رسید.

بیش از ۲۰ اثر هنری متعلق به دوران‌های مختلف سبک امپرسیونیست، از جمله آثار «کلود مونه»، «ادگار دگا»‌، «پیر آگوست رنوار» و «برت موریسو»‌ به قیمت کلی ۳۳۲ میلیون دلار به فروش رسید.

این مجموعه آثار بخشی از مجموعه آثار هنر امپرسیونیست «کاکس»، مجموعه آثاری به نام «اد کاکس» تاجر تگزاسی هستند.

«مرد جوانی در کنار پنجره» اثر «گوستاو کایبوت»

موزه «گتی» در لس آنجلس تابلو نقاشی «مرد جوانی در کنار پنجره» اثر «گوستاو کایبوت» را به قیمت ۵۳ میلیون دلار خریداری کرد. نقاشی جاده این هنرمند در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۲۲ میلیون دلار فروخته شده بود و گرانترین اثر «کایبوت» محسوب می‌شد. اما نقاشی «مرد جوانی در کنار پنجره» به بیش از دوبرابر ارزش نقاشی جاده فروخته شد. این نقاشی مردی در کت و شلوار تیره رنگ را به تصویر می‌کشد که در کنار یک پنجره و پشت به مخاطبان ایستاده است.

«کلبه‌های چوبی در بین درختان زیتون و سرو» اثر «ون گوگ»

در این حراجی همچنین تابلو نقاشی رنگ روغن «کلبه‌های چوبی در بین درختان زیتون و سرو» به قیمت ۷۱.۳ میلیون دلار فروخته شد و به یکی از گرانترین آثار «ون‌گوگ» تبدیل شد.

370579