۴۰ سال طراحی جلد کتاب نمایشگاه شد

نمایشگاه ششمین دوسالانه خوشنویسی ایران افتتاح شد. نمایشگاه «زیرِ رویِ جلد» هم جمعه گشایش می‌یابد.
تصویر ۴۰ سال طراحی جلد کتاب نمایشگاه شد

به گزارش سایت خبری پرسون، افتتاحیه نمایشگاه ششمین دوسالانه خوشنویسی ایران و نشست تخصصی به مناسبت گرامیداشت مقام هنری عمادالکتاب سیفی قزوینی در موسسه فرهنگی هنری صبا تهران برگزار شد.

آیین گشایش این نمایشگاه در نگارخانه خیال فرهنگستان هنر برگزار شد. در این نمایشگاه ۲۰۰ اثر برگزیده از ۱۸ تا ۲۵ آبانروی دیوار رفته‌اند و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۸ از این نمایشگاه دیدن کنند.

همایش تخصصی مقام هنری عمادالکتاب قزوینی نیز سه شنبه ۱۸ آبان ماه در سالن ایران فرهنگستان هنر با سخنرانی غلامحسین امیرخانی برگزار شد.

ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران از ۲۲ تا ۳۰ مهر ماه در قزوین برگزار شد و با همکاری فرهنگستان هنر ، نمایشگاه آثار برگزیده این دوسالانه در تهران به نمایش درآمد.

نمایشگاه طرح جلدهای برتر کتاب‌های چاپ شده از سوی حوزه هنری و انتشارات سوره مهر در چهار دهه اخیر با عنوان «زیر روی جلد» جمعه ۲۱ آبان ماه افتتاح می‌شود.

به گفته مقداد شیرعلی دبیر نمایشگاه «زیر روی جلد»، افتتاحیه این رویداد با بیش از ۳۵۰ طرح جلد برتر این سال‌ها، با حضور جمعی از هنرمندان، مسئولان فرهنگی و مدیرعامل نشرهای مختلف آغاز شده و تا ۲۷ آبان هم دایر است. در اختتامیه این نمایشگاه هم دو هنرمند از هر دهه به‌عنوان برگزیده اعلام می‌شوند.

در بخشی از متن معرفی این نمایشگاه نوشته شده: «زیر روی جلد» رویه‌ای دارد از جلد کتاب‌های حوزه‌هنری و انتشارات سوره مهر در بیشتر از چهار دهه و لایه‌ای زیرین از تحولات چهل سال گذشته. این نمایشگاه دعوت به تماشاست؛ تماشای زیر و روی جلد و آنچه فراتر از آن می‌توان دید.»

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در افتتاحیه ساعت ۱۷ به گالری خانه عکاسان واقع در خیابان سمیه، جنب حوزه هنری مراجعه کنند. این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ میزبان بازدیدکنندگان است.

منبع: خبرگزاری فارس

370351