سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

سکوت آوا نماینده ایران در جشنواره مستقل فیلم کالیفرنیا:

کارگردان لرستانی در جشنواره فیلم کالیفرنیا راه یافت

فیلم کوتاه سکوت آوا به نویسندگی و کارگردانی سید غلامرضا نعمت پور هنرمند لرستانی به اولین جشنواره و جوایز فیلم مستقل کالیفرنیا (Standalone Film Festival & Award) راه یافت.

فیلمبرداری فیلم سینمایی “رویای طبقه پایین” که در سکوت خبری ساخته شده از ۲۵ مهرماه اغاز شده بود و بعد ازحدود یک ماه فیلمبرداری و طی مراحل فنی در مدت زمان ۹۰ دقیقه اماده نمایش شد.
فریبا کوثری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با حضور در دپارتمان تخصصی کودک و نوجوان انتشارات سیمای شرق (کتاب‌های زرافه) به عنوان سفیر کتاب‌های کودک و نوجوان انتخاب شد.
به بهانه پخش فیلم در شبکه نمایش خانگی؛

نقد و بررسی فیلم چهل و هفت / فیلمی با محوریت خشونت علیه زنان

فیلم سینمایی «چهل و هفت» به نویسندگی و کارگردانی مشترک احمد اطراقچی و علیرضا عطاالله تبریزی و تهیه کنندگی ناهید دل آگاه و نقش آفرینی بازیگرانی همچون «لادن مستوفی»، «مهدی احمدی»، «حمیدرضا آذرنگ»، «شقایق فراهانی»، «ریما رامین فر» و «محمدرضا غفاری» و ... در شبکه نمایش خانگی پخش شده است، به بهانه پخش این فیلم در شبکه نمایش خانگی به بررسی این فیلم پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.
این یک مطلب فانتزی‌ست درباره جذاب‌ترین ستاره‌های ایرانی به تفکیک جنسیت! طبیعی هم هست کمی فهرست سلیقه‌ای‌ست و صرفا «جذابیت» و «زیبایی» مبنای انتخاب بوده، قطعا این فهرست کامل نیست، اما صرفا در جایگاه یک مطلب خوشمزه بپذیریدش.
نمی دانم چرا بعد از مختارنامه 4 سال ممنوع الکار شدم!

گلایه «رضارویگری» از کلاهبرداری مدیر برنامه اش، بی وفایی هنرمندان و...

«دوستانی در سینما داریم که در دفاتر فیلم سازی نشسته اند و می گویند رویگری مریض است و نمی تواند بازی کند.»؛ این ها جملات تامل برانگیز و ناراحت کننده ای است که از زبان بازیگر دل شکسته سینما و تلویزیون در این گفت و گو مطرح شد.
گفت‌ وگو با کمال تبریزی

روایتی غریب از یک توقیف عجیب

توقیف سریال تاریخی «سرزمین کهن» به مرز هفت‌سالگی رسیده است. ۲۴ دی‌ ماه سال ۹۲ نخستین قسمت از این مجموعه راهی آنتن شبکه سه سیما شد تا در بستر زندگی یک پسربچه، تاریخ سیاسی و اجتماعی کشورمان را از سال ۱۳۲۰ تا انقلاب اسلامی روایت کند. چهار هفته پنجشنبه شب‌ها سریال روی آنتن رفت و با همین چند قسمت، متوقف شد.‌
در بین آثار مجسمه‌سازی شهری، پرتره‌های مشاهیر و خصوصا چهره‌های معاصر بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و طبیعتا حساسیت‌ بیشتری هم نسبت به آنها وجود دارد. با این همه، تعداد سردیس‌های بدساختی که سیلی از انتقادها را هم با خود همراه کرده باشد، در این سال ها کم نبوده است؛ سردیس‌هایی که گاه پس از نصب برداشته و یا اصلاح می‌شوند.
اقتباس در سینمای ایران از «گاو» تا «سنتوری»

شاهکارهای سینمایی که از دل کتاب بیرون آمدند

از «دکتر ژیواگو» و «زوربا»، تا سری «تن تن»ها و تمام قصه‌های «هری پاتر»؛ همگی این ها فیلم‌هایی هستند که از دل کتاب‌های معروفی به همین نام بر آمدند و در تاریخ سینمای جهان ماندگار شدند.  این اما تنها هالیوود یا سینمای اروپا نیست که برخی از آثار ماندگارش را براساس رمان‌های معروف ساخته است. در سینمای ایران هم نمونه‌های موفق بسیاری از اقتباس از ادبیات به چشم می‌خورد که هفته کتاب بهانه مناسبی برای مرور این آثار است.