سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری جشنواره‌ فیلم فجر در جمع خبرنگاران گفت: چنانچه برگزاری مجازی این جشنواره در بهمن ماه محقق نشود به احتمال قوی جشنواره فیلم فجر با تعویق چند ماهه، اوایل سال آینده (۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.
فیلم‌های سینمایی در حال تولید در شرایط شیوع کرونا

کارگردانان برای ماراتن جشنواره فجر مشغول کارند

با وجود این که برگزاری بزرگترین رویداد سینمایی کشور در هاله ای از ابهام قرار داشت و مسعود نجفی (مدیر روابط عمومی جشنواره فجر) نیز روز شنبه 8 آذر اعلام کرد هنوز تصمیم قطعی برای این جشنواره گرفته نشده است و 15 آذر مشخص می شود، روز گذشته دبیرخانه جشنواره فیلم فجر فراخوان سی‌ونهمین دوره جشنواره را منتشر کرد و تکلیف جشنواره مشخص شد. در این شرایط باید منتظر ماند و دید که فیلم های در دست تولید برای حضور در این رویداد شرکت می کنند و آیا برخی فیلم ها به این رقابت می رسند یا خیر؟

سخنان تآمل برانگیز «کوروش سلیمانی» درباره وضعیت تئاتر

زنده نگه داشتن تئاتر در برنامه «سلام صبح بخیر»

کوروش سلیمانی عقیده دارد که در شرایط تعطیلی تئاترها از راه های دیگری هم می شود تئاتر را زنده نگاه داشت تا فراموش نشود و از این رو هر هفته پنجشنبه ها در برنامه «سلام صبح بخیر» به مدت نیم ساعت درباره هنرهای نمایشی ایرانی همچون خیمه شب بازی، تعزیه و ... برای مردم صحبت می کنم.
ادامه اصرار بر برگزاری جشنواره های سازمان سینمایی با وجود شیوع کرونا

فیلم فجر فراخوان داد!

شیوع ویروس کرونا و ناتوانی بسیار در کنترل این بیماری مدت هاست که مردم و کسب و کارهای آزاد را دچار مشکل جدی کرده است اما با این حال دولت و دستگاه های وابسته به آنها در تلاش اند تا روند هزینه بودجه ها و برآوردها علی رغم خطر شیوع، متوقف نشود.
شوخی با کرونا به قلم نویسنده «لیلی با من است»

«بیست کووید» در مرحله نگارش

رضا مقصودی نویسنده آثاری هم چون لیلی با من است، خجالت نکش، من سالوادور نیستم، همیشه پای یک زن در میان است و از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید، نگارش فیلم نامه سینمایی «بیست کووید» را با حمایت بنیاد سینمایی فارابی بر عهده دارد.
فیلم سینمایی «ازدواج ممنوع» به کارگردانی و تهیه کنندگی پیمان راد با پشت سرگذاشتن نیمی از فیلمبرداری به شیراز رسید.
اکران خلاقانه اندونزی در دوران شیوع کرونا

نمایش فیلم در چادر زیر نور ستارها

با شیوع ویروس کرونا و استقبال از ایده‌هایی همچون سینما – ماشین و تماشای فیلم بر روی رودخانه، حالا علاقه‌مندان به سینما در اندونزی به تماشای فیلم در چادرهای کوچک و زیر نور ستاره‌ها روی آورده‌اند.

کمیسیون ملی یونسکو در حاشیه برپایی اولین دوره از جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» از ژاله علو بازیگر و پیشکسوت صداپیشگی تقدیر کرد.