کارگردان تئاتر تاکید کرد:

جشنواره‌؛ نفسی تازه در کالبد هنر

یک‌ کارگردان تئاتر زنجانی با بیان اینکه جشنواره‌؛ نفسی تازه در کالبد هنر است، گفت: برگزاری جشنواره‌ها تا حدودی توانسته‌ است امید را در دل هنرمندان زنده کند.

تصویر جشنواره‌؛ نفسی تازه در کالبد هنر

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حمیدرضا قزلباش در رابطه با تئاتر و برگزاری جشنواره‌ها، اظهار کرد: هنر تئاتر به دلیل جمعی بودن آن جزو اولویت‌های تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده و در این مدت فعالیت‌هایی که انجام شده تا حدودی به زنده‌ نگه‌ داشتن این هنر کمک کرده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف تئاتر در استان و بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها مانند روح نیمه‌جانی است که در کالبد هنر دمیده می‌شود، افزود: برگزاری جشنواره‌های مختلفی مانند جشنواره تئاتر فجر استانی، جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی، جشنواره غواصان دریادل در استان اجازه نداده‌ است که این هنر به طور مطلق تعطیل شود و با این اقدامات می‌شود حداقل امید را در دل هنرمندان زنده نگه‌ داشت.

عضو هیئت رییسه انجمن نمایش زنجان تصریح کرد: جشنواره‌هایی که در زمینه‌های مختلف هنری برای هنرمندان برگزار می‌شود، انگیزه‌ای برای آن‌ها ایجاد می‌کند تا بتوانند با هنرمندان دیگر رقابت کرده و خود را محک بزنند که این کار در پیشرفت آن‌ها تاثیر مثبتی دارد.

قزلباش ادامه داد: هنرمندان همواره تمایل دارند که در حال تکاپو و فعالیت بوده و با مخاطب خود نیز ارتباط داشته‌ باشند که این اقدامات در این مدت رخ نداده و دوران سختی برای آن‌ها به وجود آمده ولی علاوه بر اینکه هنرمندان نباید ناامید شوند، باید این دوران را به یک فرصت تبدیل کرده و با مطالعه و تحقیق از این فرصت برای افزایش اطلاعات و آگاهی خود استفاده کنند تا در زمان شروع فعالیت‌ها، تئاتر پرانرژی و قوی‌تر وارد کار شوند.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان در این روزها دوران سختی را می‌گذرانند که امیدواریم مسئولان استان این قشر را فراموش نکرده و نگاه حمایتی به این حوزه داشته‌ باشند.

منبع: ایسنا

303750