کمبود بازیگر برای «دختری در لباس ارغوانی»

محمد نشاط تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دختری با لباس ارغوانی» از آغاز پیش تولید و از کمبود بازیگر سخن گفت.

تصویر کمبود بازیگر برای «دختری در لباس ارغوانی»

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد نشاط تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دختری با لباس ارغوانی» به کارگردانی خداداد جلالی که به تازگی پروانه ساخت آن صادر شده است گفت: فیلم درحال حاضر وارد مرحله پیش‌تولید شده است. ساخت «دختری با لباس ارغوانی» کار سختی‌ست و به علت داستان آن که بیشتر در یک اتوبوس می‌گذرد، مشغول ساخت و طراحی این وسیله نقلیه و از طرف دیگر برای انتخاب عوامل و بازیگران درحال مذاکره هستیم.

او درباره انتخاب بازیگران خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه سریال‌های زیادی در شبکه نمایش خانگی درحال ساخت هستند، ما با معضل کمبود بازیگر رو‌به‌رو هستیم. به نظر من علت وجود این معضل این است که تلویزیون در سال‌های گذشته بازیگران زیادی را به جامعه هنری تحویل نداده و بیشتر به دنبال چهره‌ها بوده است به همین دلیل همه بازیگران در مدت زمان‌های طولانی درگیر یک سریال نمایش خانگی می‌شوند.

نشاط ادامه داد: فیلم «دختری با لباس ارغوانی» فیلم پر بازیگری‌ست و نقش‌ها به گونه‌ای شکل می‌گیرند که از ابتدا تا انتهای تصویربرداری در کنار یکدیگر خواهد بود. در این فیلم ۲ زمان گذشته و آینده به یکدیگر می‌رسد و چون کار سختی‌ست باید بازیگری را انتخاب کنیم که از پس آن بربیاید.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پرتقال خوبی» درباره لوکیشن فیلمبرداری فیلم توضیح داد: لوکیشن ساخت این فیلم همه جاست؛ از ورامین گرفته تا دشت‌های یزد و شمال به همین دلیل می‌توان گفت که فیلم سختی است.

او درباره علت همکاری با خداداد جلالی تصریح کرد: این کارگردان در چندین جشنواره بین‌المللی به عنوان داور حضور داشته است، فیلم اول او یعنی «دختری با جوراب قرمز» در جشنواره دهلی عنوان بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن برای سمانه نصری را دریافت کرده است و سوابق درخشانی دارد، علاوه بر این، جلالی کارگردان بسیار بادانش، دارای فکر و ایده‌های نو برای فیلمسازی‌ست که تماشاچی را به فکر وامی‌دارد. فیلم «دختری با لباس ارغوانی» نیز در همان راستاست و با استانداردهای جهانی ساخته خواهد شد.

مشغول خواندن طرح‌هایی برای ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی هستم

این تهیه‌کننده در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره دیگر فعالیت‌های خود تاکید کرد: من معمولا تا کاری را به اتمام نرسانم، کار دیگری را آغاز نمی‌کنم چراکه باید حضور مستمری در صحنه داشته باشم. البته باید بگویم مشغول خواندن طرح‌هایی برای ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی هستم ولی باید قصه‌ای را انتخاب کنیم که برای مردم جالب باشد چراکه سریال‌های خوبی درحال نمایش هستند. همچنین پیشنهاد فیلمسازی یک فیلم سینمایی را در خارج از کشور هم دارم اما به علت کرونا هنوز تکلیف آن مشخص نیست.

تهیه‌کننده فیلم «این سیب هم برای تو» که پیش از این فیلم سینمایی «بهت» یه کارگردانی عباس رافعی را به اکران آنلاین درآورده بود و پس از مدت کوتاهی پس از اکران گرفتار قاچاق شد، درباره مساله اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی عنوان کرد: «بهت» جزو اولین فیلم‌هایی بود که به صورت آنلاین به اکران درآمد. به نظر من اشکال بزرگی که این شیوه از اجرا دارد و صدمه بزرگی به فیلم‌ها وارد می‌کند، نبود قانون کپی‌رایت است. پیش از این سینما هم با معضل کپی‌رایت همراه بود اما بعد از کدگذاری و تشکیل کمیته‌ای برای دستگیری صاحبان سی‌دی‌های قاچاق، خوشبختانه از بین رفت.

او در پایان درباره مساله احیای سینما با فیلم‌های جدید مطرح کرد: سینماداران هزینه‌هایی دارند و نمی‌توانند در دوران کرونا سالنی را باز کنند که با ۴۰۰ نفر ظرفیت میزبان ۲۰ تماشاچی باشد، از طرف دیگر باید فیلم‌هایی روی پرده برود که مردم را سرگرم کنند چراکه مخاطبان دسترسی بالایی به اینترنت و شبکه‌های نمایش خانگی دارند و از آن طریق می‌توانند به تماشای هرگونه فیلمی بنشینند. پس باید سراغ ساخت فیلم‌هایی برویم که آن‌ها را راضی نگه‌ دارد که خوشبختانه این اتفاق افتاده است.

331209