سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر فعالیت مشاغل گروه‌های یک و دو در شهرهای قرمز از امکان بازگشایی سینماهای مشهد از امروز خبر داد.
فیلم مستند "اجاق" ساخته علی بلندنظر، کارگردان شیرازی، در پنجمین حضور بین‌المللی خود در جشنواره فیلم و فولکلور ترینیداد و توباگو واقع در کارائیب آمریکای مرکزی در بخش بهترین مستند برای کسب جایزه رقابت می‌کند.
نشریه سینمایی «ورایتی» در پیش‌بینی اولیه خود از برندگان نود و چهارمین دوره از جوایز اسکار، فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی را به عنوان مدعی اول دریافت اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌ زبان معرفی کرد.
در پنجمین فصل از دور نوین پروژه چهار فصل تئاتر ایران محقق شد؛

مدال نمایشنامه برتر بر گردن نمایشنامه‌نویس زنجانی

رییس حوزه هنری استان زنجان از گزینش نمایشنامه "نامه‌پاره زیر پای زعیم" به نویسندگی آرزو بهرامی در پنجمین فصل از دور نوین پروژه چهارفصل تئاتر ایران با عنوان مدافعان سلامت خبر داد.

مجموعه «زخم کاری» که نخستین سریال به کارگردانی محمدحسین مهدویان است با گذراندن بیش از ۷۰ درصد از مراحل تصویربرداری، برای پخش آماده می‌شود.
تازه‌ترین خبرها از تولید در سینمای ایران مربوط به تدوین مستند بلند «هشتادی‌ها»، رونمایی از پوستر انیمیشن «گنج اژدها» و صداگذاری فیلم سینمایی «قطع فوری» است.
مسئولان برگزاری جشنواره برلین احتمالا ناگزیر خواهند بود، بخش دوم و تابستانه جشنواره امسال را در فضای باز برگزار کنند.

نشریه «اکونومیست» درباره مراسم اسکار ۲۰۲۱ و حواشی آن نوشته است: مراسم اسکار امسال نشان داد که چقدر از سفیدپوست‌ها دور شده است. برندگان این اسکار گواه پیروزی رنگین پوست‌ها، سیاهان و زنان بود.