سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

«نورمن لوید» که به عنوان مسن‌ترین چهره فعال دنیای بازیگری شناخته می‌شد، در سن ۱۰۶ سالگی درگذشت.
«میسا عبد الهادی» بازیگر زن فلسطینی در جریان اعتراضات به اشغالگری اسرائیل در غزه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مجروح شد.
مراحل فنی فیلم «کولبرف» به کارگردانی میلاد منصوری و تهیه‌کنندگی سید روح‌الله حسینی لرگانی به پایان رسید و آماده‌ نمایش شد.

مدیرعامل "خانه هنر ایرانیان" با بیان اینکه به‌زودی حمایت گسترده‌ای از مشاغل هنری آسیب دیده از کرونا خواهیم داشت، گفت: به‌عنوان تنها موسسه مردم نهادی که در راستای اشتغال پایدار هنرمندان سراسر کشور گام برمیدارد، سازوکاری اتخاذ کرده‌ایم تا در گام اول از گروه‌های نمایشی آسیب‌دیده از پاندمی کرونا حمایت کنیم.
اهمال‌کاری متولیان جوایز گلدن گلوب در اصلاح سازوکار تبعیض آمیز خود، با انتقادات گسترده ستاره‌های هالیوودی روبه‌رو شد؛ تام کروز جوایزش را برگرداند و غول‌های فیلمسازی چون نتفلیکس و آمازون از قطع همکاری خبر دادند.
نیما فلاح از درگذشت مسعود ولدبیگی پیشکسوت چهره‌پردازی سینمای ایران به دلیل ایست قلبی خبرداد.

به دنبال اعتراض غول‌های آنلاین اکنون بازیگران به صف مخالفان گلدن گلوب پیوسته‌اند و اسکارلت جوهانسون با انتشار نامه‌ای خواستار مقابله صنعت فیلمسازی با این جوایز شد.
سونی اعلام کرد که فیلم "سیندرلا" (Cinderella) با بازی "کامیلا کابیو" را در سالن‌های سینما روی پرده نمی‌برد و از طریق آمازون پرایم منتشر می‌کند.
براساس گزارش منتشر شده توسط مجله Page Six جنیفر لوپز خواننده سرشناس ۵۱ ساله پس از جدایی از الکس رودریگز چندین بار با نامزد سابقش بن افلک بازیگر مشهور ۴۸ ساله ملاقات داشته‌ است.
با وجود آنکه اجازه بازگشایی سینماها داده شده، اما برخی سینماداران تمایلی به باز کردن سالن‌ها با شرایط فعلی ندارند و بسیاری از سینماهای پایتخت، گیشه خود را باز نکرده‌اند.
هر چند مشاغل گروه یک و دو که سینما و تئاتر را هم در بر می‌گیرد، از امروز، 18 اردیبهشت ماه در شهرهای نارنجی و قرمز، مانعی برای فعالیت خود ندارند. ولی شرایط اجرای تئاتر به گونه‌ای است که سالن‌های نمایشی باید دست کم چند روزی برای بازگشایی خود صبر کنند.
فیلم کوتاه «شوفر» به کارگردانی رضا نجاتی و تهیه‌کنندگی حسین کاکاوند، «امتحان» به کارگردانی سونیا حداد و «آشو» به کارگردانی جعفر نجفی به بیست و چهارمین جشنواره جهانی فیلم کوتاه «بروکسل» بلژیک راه یافتند.