کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران گفت: اگر متوسط حقوق و مزایای دریافتی قانونی ماهیانه یک کارگر در حالت خوشبینانه سه میلیون و پانصد هزار تومان باشد سهم هزینه مسکن تقریباً 85% درآمد خانوار کارگری را با خود میبلعد.
با همه‌گیری کووید-۱۹ در تمام مناطق و گروه‌های درآمد، زنان بیشتر از مردان تحت تاثیر کاهش اشتغال قرارگرفته‌اند. طبق اعلام سازمان بین‌المللی کار، بهبود جهانی در ساعت کار و درآمد در سال ۲۰۲۱ آهسته، ناهموار و نامطمئن خواهد بود.
شیرمحمدی گفت: علت تاخیر صدور احکام برای بازنشستگان غیرهیات‌علمی دانشگاه‌ها، در کنار نواقص اطلاعات حقوق شاغلین همطراز، افزایش شاغلین در سال جاری بود.
مطابق قانون کار حداقل عیدی کارگران برای یک سال کار حداقل معادل ۶۰ روز و حداکثر ۹۰ روز است، بر این اساس امسال حداقل عیدی پرداختی به کارگران بین سه میلیون و ۸۲۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۷۳۱ هزار تومان خواهد بود.
در گفتگو با فعالان صنعت معدن، بررسی شد؛

اکثر ماشین آلات مورد استفاده در معادن، دست چندمی هستند

شناسایی و راه اندازی معادن از سیاست‌هایی است که دولت دوازدهم، در راستای اقتصاد مقاومتی از سال ۹۸ کلید زد و اکنون خبر از احیا، فعال‌سازی و توسعه ۱۴۷ معادن کوچک‌مقیاس از ابتدای سال جاری تاکنون می‌رسد.
اقتصاد جهانی، تحریم ها و بازاریابی سنتی فرش ایرانی، سبب شده است کشورهایی چون هند، نپال، پاکستان، ترکیه و... دست به تولید فرش هایی زده تا بتوانند مشتریانی در بازارهای جهانی برای خود پیدا کنند، هشداری برای آینده فرش دستباف، که جدیست.
رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی از افزایش اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: ۹۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای مرحله دوم همسان‌سازی اختصاص یافت.
وضعیت آشفته صنعت خودرو بر کل صنایع زیرمجموعه از جمله قطعه‌سازی تاثیر منفی گذاشته است. تا آنجا که تعداد زیادی از فعالان این بخش، به‌جای تداوم فعالیت، ترجیح به کناره‌گیری و تعطیلی داده‌اند.
کمیسیون تلفیق در حالی به افزایش ۲۵ درصدی حقوق تمام کارمندان در سال آتی رای داده که الزاماتی برای محدود کردن دریافتی نجومی بگیران نیز لحاظ شده است.
نایب‌رئیس هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی؛

سن قانونی بازنشستگی افزایش یافت

به‌طور کلی یک روند جهانی از مدت‌ها قبل درخصوص «بازنشستگی پس از موعد» وجود دارد. با توجه به اینکه امید به زندگی به‌طور میانگین در دنیا افزایش یافته و کشورها به دنبال افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و افزایش جمعیت فعال هستند، بنابراین سن قانونی بازنشستگی نیز افزایش یافته است و حتی برای افرادی که پس از رسیدن به موعد مقرره قانونی اشتغال داشته و حق بیمه پرداخت می‌کنند، مشوق‎هایی هم در نظر می‌گیرند.
گفتگو با مدیر شرکت پخش ابزار آرایشی؛

با "هومهر" دیگر نگران لوازم آرایش های تقلبی نباشید

توجه به کیفیت مواد آرایشی و بهداشتی به دلیل ارتباط مستقیم با نواحی حساس چون پوست بسیار حائز اهمیت است و با  داغی بازار لوازم آرایشی‌های تقلبی لزوم شناخت فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و پخش کننده‌های فعال موفق و معتمد در این زمینه در اولویت بانوان و فروشندگان لولزم آرایشی و بهداشتی است.
شیوع ویروس کرونا اقتصاد کشور را به‌شدت درگیر خودکرده است. به‌طوری‌که درهمین دوران ،بسیاری از مشاغل به حالت نیمه تعطیل درآمده اند و البته کسب‌وکارهای خرد ،بیشتر، تحت‌فشار این ویروس قرارگرفته‌اند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی بررسی‌های مقدماتی حقوقی را انجام داده تا با رعایت قانون به جای قطع خدمات با افزایش جرایم مربوط به پرداخت نکردن حق بیمه، استمرار خدمات در مجموعه مشاغلی که دارای بیمه هستند را تضمین کند.

برگزاری نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای توسعه صادرات دانش بنیان و خلاق؛

دانش بنیان ها نیازمند مشوق های صادراتی هستند

نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای توسعه صادارت دانش بنیان و خلاق با حضور روسای فراکسیون مرزنشینان و فراکسیون توسعه روابط کشورهای عضو اکو با پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک مجمع تشکل های دانش بنیان و مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق بازرگانی ایران با این دو فراکسیون، با محوریت شرکت های دانش بنیان و خلاق برگزار شد.