کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

سخنگوی دولت گفت: در صورتی که نتوانیم نفت را در بازار جهانی به فروش برسانیم پیش بینی شده است با مشارکت دادن مردم در خرید نفت و فروش داخلی این درآمد محقق شود.
امسال تمام کارگران بین ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عیدی خواهند گرفت و هر نوع پرداختی کمتر از این رقم، غیرقانونی است و کارگران حق شکایت دارند.
در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است زوج‌های فاقد مسکن در صورتی که صاحب فرزند سوم شوند ۷۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کنند. حسین کمالی در پاسخ به این سوال که ۷۰میلیون تومان چه دردی از خانواده مستاجر دوا می‌کند؟ گفت: دردی را دوا می‌کند یا نه را کنار بگذارید، چون این وام را به هیچ کس نمی‌دهند. من می‌گویم: "بچه دار نشوید هیچ خبری نیست."
نماینده مردم مهاباد در مجلس در مورد طرح جدید بازنشستگی پیش از موعد گفت: بر اساس طرح جدید آقایان با ۲۵ سال و بانوان با ۲۰ سال سابقه کار بازنشسته می‌شوند. همچنین بازنشسته شدن کارمندان نیازی به تایید مدیر یا رئیس اداره مربوطه ندارد و شرط سنی سابق از این طرح حذف شده است.
وزیر کار در بیانیه‌ای به مناسبت روز مجلس شورای اسلامی تاکید کرد؛

ایجاد اجماع جهت حل چالش‌های اقشار متوسط و ضعیف جامعه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با ایجاد یک اجماع، ائتلاف نخبگانی و با تبعیت از رویکرد «همه با هم باشیم» بنیانگذار جمهوری اسلامی به سمت حل مسائل و چالش‌های همه اقشار به ویژه قشرهای متوسط و ضعیف جامعه که این روزها زندگی عادی خود را نیز با تنگنا می‌گذرانند، با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

داستان ادامه‌دار گران شدن کالا‌ها این بار به مرغ رسید. در چنین وضعیتی، دولت ماهیانه تنها ۴۵ هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند؛ مبلغی که به گفته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تنها کفاف خرید ۲۰ عدد گوجه در ماه را می‌دهد.
یک نماینده ادوار مجلس گفت: برخی مسئولین در لایه‌های میانی تصمیم‌گیری کشور از این خیالات دارند که معیشت مردم را به گروگان بگیرند، اینها نفوذی‌هایی هستند که در دستگاه‌های اجرایی حضور دارند.
وزیران نیرو، اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و راه و شهرسازی میهمان نشست هفته آینده کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی هستند.
هشت ماه از اقدام تبعیض آمیز و تخلف هیات امنا و معاونت اداری، مالی وزارت علوم در خصوص عدم افزایش 50 درصد حقوق 50000 کارمند غیر هیات علمی وزارت می گذرد. طی این مدت اعتراض ها و پیگیری های سراسری و بی سابقه کارمندان در سطح وزارت و خارج از آن ادامه داشته است. مسئولین وزارت در عوض پاسخگویی و جبران مافات، بایکوت خبری، اقدامات نمایشی و اتلاف وقت را پیشه کردند.
در پی تصویب محدودیت‌های جدید کرونایی در آذرماه، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه‌ای فهرست مشاغل گروه یک را که در هیچ یک از وضعیت‌های سه گانه (قرمز، نارنجی و زرد) تعطیل نمی‌شوند، اعلام کرد.