«لایحه اصلاح موادی از قانون کار» به هیات دولت می‌رود

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش‌­نویس لایحه اصلاح موادی از قانون کار تهیه شده و جهت طرح در هیات وزیران به حضور معاون اول رئیس جمهور ارسال شد.
تصویر «لایحه اصلاح موادی از قانون کار» به هیات دولت می‌رود

به گزارش سایت خبری پرسون، علی حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پیش‌نویس لایحه اصلاح موادی از قانون کار تهیه شده و جهت طرح در هیأت وزیران به حضور معاون اول رئیس جمهور ارسال شد، اظهار کرد: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۹ با کارگران و با توجه به تأکیدات رئیس جمهور، کارگروه امنیت شغلی کارگران و ساماندهی قراردادهای کار مدت موقت متشکل از نمایندگان تشکل‌های عالی کارگری و کارفرمایی، دیوان عدالت اداری، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و اساتید دانشگاه تشکیل شد.

وی توضیح داد: پس از تصویب کلیات لایحه مذکور در «کمیسیون مدیریت امور عمومی و سرمایه انسانی هیأت دولت»، جهت تدوین جزئیات لایحه، به موجب نامه شماره ۶۱۲۱۹۴۴۵۲۸ مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۷ دبیر هیأت دولت به وزارت متبوع عودت شد.

رعیتی فرد ادامه داد: متعاقب آن مجدداً با تشکیل نشست‌های متعدد با صاحب‌نظران اقتصادی و تشکل‌های عالی کارگری و کارفرمایی، جزئیاتلایحه نیز تدوین و به موجب نامه شماره ۲۱۷۶۷۸ مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷ به حضور دبیر هیأت دولت ارسال شد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: هم اکنون بررسی جزئیات لایحه اصلاح موادی از قانون کار در دستور کار «کمیسیون مدیریت امور عمومی و سرمایه انسانی» هیأت دولت قرار دارد.
رعیتی فرد خاطرنشان کرد: بر اساس لایحه پیشنهادی اصلاحات و الحاقات مهمی بر مواد ۷، ۹، ۱۰، ۲۴ و ۲۷ قانون کار مبتنی بر نحوه انعقاد و خاتمه قراردادهای کار وارد شده است.

منبع: ایسنا

624548