کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: آن دسته از ایثارگران که در حال حاضر بصورت شرکتی، قرارداد کار معین و  پیمانی در دستگاههای دولتی اشتغال دارند، مشمول قانون استخدام ایثارگران هستند.
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: لوایحی که آقای روحانی گفته، لوایحی هستند که از مجلس دهم باقی مانده‌اند و هیچ کدام در حوزه مسائل معیشتی نیستند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

جریمه‌ شرکت‌های دانش بنیان خوش حساب بخشیده می‌شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح مصوبات این کمیسیون، گفت: شرکت‌های دانش بنیان خوش حساب از بخشودگی جریمه‌های قانون تأمین اجتماعی برخوردار می‌شوند.
سخنگوی دولت با اشاره به سیاست‌های پیشگیرانه در ۴۳ شهر که در شرایط بد کرونایی قرار دارند، گفت: در صورتی که آمار، کنترل نشود، سیاست‌های پیشگیرانه با سختگیری بیشتری اعمال خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به سهم" ۵۰ تا ۷۰ درصدی اجاره‌بها از درآمد خانوارها گفت: این یعنی تهدید اقتصاد خانوار، در چند سال اخیر مردم برای پرداخت اجاره مشکلات بسیاری داشته‌اند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری گفت: مشمولین فاقد قرارداد موقت کماکان با دارا بودن شش ماه سابقه موضوع حکم مقرر در ماده ۷ قانون بیمه بیکاری ، مشمول بیمه بیکاری هستند.
امروز آخرین روز مهر ماه و آخرین روز ثبت نام وام کرونا است. بنگاه های آسیب دیده امروز برای آخرین روز می توانند برای دریافت این وام ثبت نام کنند.به گفته ی معاون اشتغال وزیرکار مهلت تمدید نمی شود.

وزیر تعاون گفت: روز گذشته با استفاده از مکانیزم‌هایی که دولت مهیا کرد توانستیم اولین واریز حقوق افزایشی بازنشستگان عزیز کشور را انجام دهیم.
حاجی دلیگانی در نقد صریح عنوان کرد:

رفتار تبیض آمیز دولت برابر بازنشستگان کشور

عضو هیات رییسه مجلس، با انتقاد از عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از آن به عنوان اقدامی ناعادلانه در جهت افزایش حقوق این قشر یاد کرد.