کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

وزیر کار از تشکیل ستادی فرادستگاهی برای اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی در این وزارتخانه خبر داد.
باور دارم فقر و نابرابری همچون نم پای پی حکومت‌ها است و مانند موریانه به جان حکومت ها می افتد و می تواند یکباره سقف را بر سر نظام سیاسی کشور را خراب کند.

شاخص فلاکت در ایران به‌رغم کاهش نرخ بیکاری و البته روند نزولی تورم در پایان سال ۱۴۰۰ به بالاترین رکورد در طول ۱۱ سال گذشته رسید.
قرن ۱۴ شمسی، برای برخی ایرانیان، قرن شکوفایی اقتصادی بود. اما کدام چهره‌ها، بیش از سایرین، در یکصدسال گذشته پول به جیب زدند؟ این گزارش به معرفی بزرگترین سرمایه داران ایرانی در قرن 14 می پردازد.
محسن حاج محمدی گفت: باید نسبت به اشتغال جوانان اقدام اساسی صورت گیرد و برنامه‌ریزی جهت سرمایه‌گذاری‌های کلان و فعال کردن واحدهای تعطیل و نیمه راکد در سراسر کشور ضروری است.
"بررسی متغیرهای اقتصادی در حدود شش ماه فعالیت دولت سیزدهم حاکی از بهبود شاخص‌های اقتصاد کلان است."
مدیرعامل بنیاد برکت گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ میزان بیکاری در یک‌ هزار روستای محروم در سراسر کشور به صفر می‌رسد.
داود جوانی گفت: دغدغه ما این است که با این افزایش حقوق‌ها، در اوایل سال آینده با ریزش نیرو مواجه شویم.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برای حمایت از کارفرمایان وام کم بهره به آنان تعلق می گیرد. کارگران نگران تعدیل نیرو نباشند. حداقل حقوق کارگران در سال آینده پنج میلیون و هفتصد هزار تومان است.

طبق بررسی‌های وزارت تعاون، طی دو سال گذشته و از زمان شیوع کووید 19 در کشور، 126594 کودک و زن ، نان آور یا یکی از اعضای خانواده را به دلیل کرونا از دست داده و دچار مشکلات معیشتی شده اند.