کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

​مدیرکل امور بانوان استانداری تهران از افزایش تسهیلات مشاغل خانگی به ۶۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

رییس اتحادیه صنف قنادان بیان کرد: پیش از شیوع کرونا روزانه سفارشات فراوانی برای تهیه کیک تولد، نامزدی، عروسی و جشن‌ها و دورهمی‌ها دریافت می‌کردیم اما در بیش از ۱.۵ سال گذشته میزان سفارش کیک کاهش بسیار چشمگیری یافته است
نمایندگان مجلس سرانجام روز گذشته در ادامه بررسی طرح مهم تسهیل صدور مجوز کسب و کارها با رأی مثبت خود به مواد باقی مانده این طرح، انحصار سه کسب‌وکار وکالت، سردفتری و کارشناس رسمی دادگستری را برطرف کردند. براساس مصوبه مجلس، انحصار در صدور مجوز در بسیاری از کسب و کار ها که تاکنون براساس ضوابطی محدود و منوط به موافقت یا سهمیه تعیینی برخی دستگاه ها بود حذف و ریل گذاری جدیدی در زمینه آغاز کسب و کارها ایجاد شد.
با توجه به گزارش مرکز آمار در سال گذشته بررسی شد؛

یک سال و نیم کار کنی چه می توانی بخری؟

اواخر شهریورماه بود که گوشی های آیفون 13 وارد کشور شد. با نگاهی به قیمت این گوشی به راحتی می توان فهمید که هر قشری نمی تواند از داشتن چنین گوشی به روزی، بهره مند باشد. آن هم در شرایطی که حقوق کارگران در سالهای گذشته، رشد چشمگیری نداشته است. و شاخص فلاکت همچنان روبه افزایش است.
پرسون از بی تدبیری در مدیریت بزرگترین مرکز درمانی تامین اجتماعی گزارش می دهد؛

خدمات رسانی صفر به جانبازان و معلولان/ گلایه شهروندان از برخورد کادر اداری بیمارستان میلاد

تردد آسوده به خدمات درمانی یکی از ضرورت ها است، اما بیمارستان میلاد به عنوان بزرگترین مرکز درمانی سازمان تامین اجتماعی به شکل نامناسبی به جانبازان و معلولان ارائه خدمت می کند که موجب نارضایتی مراجعه کنندگان شده است.
رییس انجمن سالمندشناسی گفت: در زمینه سن بازنشستگی، به طور میانگین در کشور ما سن بازنشستگی ۵۲ سال است و سن سالمندی ۶۰ سال است. هرچند که با توجه به افزایش امید به زندگی در کشور دنبال این هستند که سن سالمندی هم افزایش یابد.
سخت کوشان جامعه چشم انتظار خانه دار شدن؛

دولت جدید حلال مشکلات کارگران می شود؟

در حالی که مسکن بخش زیادی از هزینه های زندگی کارگران را به خود اختصاص می دهد و حل مشکل مسکن کمک بزرگی به این قشر می کند اما؛ همچنان در این زمینه کارگران جامعه بلاتکلیفند.
مدیریت کارخانه بتن سازی ساروج بتن؛

کارآفرینی به زبان ساده

کارآفرین، ایجاد کننده یک چیز ارزشمند از هیچ است، بنابراین کارآفرین، کسی است که دارای قدرت درک بالا است و توان پیدا کردن خلأها و فرصت‌ها را دارد و می‌تواند در جامعه از طریق پرورش ایده و تبدیل فکر خود به یک محصول جدید (کالا یا خدمت) اقدام به ارزش آفرینی از هیچ کند.
وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص برنامه دولت سیزدهم برای جاماندگان سهام عدالت گفت: رئیس جمهور از وزارتخانه‌های اقتصاد و کار خواستند تا برنامه‌ای برای پوشش جاماندگان سهام عدالت آماده کنند.
طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار که مجلس شورای اسلامی به تازگی کلیات آن تصویب کرده است، از نظرکارشناسان اقتصادی اولین قدم برای مانع‌زدایی از اقتصاد کشور و دارای تاثیرات مثبت بر اقتصاد است. رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌وکار هم ملزومات اجرای موفق‌آمیز این طرح را در همت دولت و مراجع صدور مجوزها، پشتیبانی مالی، نیروی انسانی و حمایت از تصمیمات هیئت مقررات زدایی و مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌وکار اعلام کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین معارفه و تکریم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: کارآمد سازی مدیریت و افزایش بهره‌وری در همه بخش ها به خصوص در حوزه های اقتصادی تامین اجتماعی باید در دستور کار قرار گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان پویا محسوب می‌شود همچنین وزارت رفاه نیز در بین دستگاه‌های دولتی در طی این سال‌ها امتیازات ویژه‌ای را کسب کرده است.
کرونا در دومین سال شیوع خود همچنان در حال تاخت و تاز است درصورتی که تصور می‌شد چند ماه بعد از پیدا شدنش با گرمایش هوا و گذشت زمان به حاشیه رانده شود اما کرونا هر روز قوی‌تر شد، اشکال دیگری از خود نشان داد و خود را تازه و تازه‌تر کرد، از نوع آلفا به بتا، گاما، دلتا، لامبدا و اخیرا مو تغییر شکل داد و هر نوع آن متاسفانه نسبت به نوع قبلی خطرناک‌تر شد و جان تعداد بیشتری را گرفت تا بدان حد که هیچ‌کس انتظار چنین تغییر، انتششار و جولانی نداشت.
پرسون از کاهش شدید انتشار جراید در ایران گزارش می دهد؛

مطبوعات در مرز ورشکستگی/ مرگ روزنامه خوانی در ایران

حرف اول و آخر انتشار اخبار در جامعه را مطبوعات می زند، در کشور ما از بدو تولد مطبوعات مکتوب تا همین سه دهه پیش روزنامه ها تنها منبع انتشار اخبار را برعهده داشتند.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان گزارش این کمیسیون درباره حادثه انفجار و آتش‌سوزی کلینیک درمانی سینامهر تهران را اعلام کرد و گفت: مجلس علت اصلی این حادثه را در پایان بررسی کوتاهی وزارت بهداشت و وزارت کار اعلام کرد.