کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم که زمانی توییت می‌کرد با یک میلیون تومان نیز می‌توان کار تولید کرد، حالا در مقام وزیر زیر نامه مدیر شبکه سوم تلویزیون که زمانی در دانشگاه امام صادق هم‌دانشگاهی بودند، پاراف کرده که برای پشتیبانی شش میلیارد تومان به مسابقه «میدون» داده شود.
دومین رویداد سالیانه کسب و کار ایران با عنوان مدوسامیت در راستای شناسایی و معرفی بسترها و فرصت‌های فناورانه پیش‌رو و با هدف تبادل اطلاعات جدید، شبکه سازی، تقویت بازار داخلی، افزایش آگاهی مشتریان، شناخت و معرفی ایده‌های خلاق صنعت مد در دو بخش مدوتاک و مدودیزاین، در سالن همایش‌های کوه نور هتل پارسیان اوین، با حضور بیش از 20 برند مختلف و متفاوت فعال در حوزۀ کسب و کار برگزار شد.
روز قبل علی فروغی، مدیر شبکه سه سیما در نامه‌ای به حجت الله عبدالملکی، وزیر کار درخواست کمک ۴۸ میلیارد تومانی برای ساخت مسابقه میدون را مطرح کرده است. مسابقه‌ای که عبدالملکی داوری فصل دوم آن را برعهده داشت. اما حالا انتشار این نامه پس از حدود سه ماه از صدور آن، در فضای مجازی حاشیه ساز شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص درخواست استیضاح وزیر کار توسط جمعی از نمایندگان گفت: با توجه به اینکه وزارت کار یک وزارتخانه بسیار سنگین و مهمی است، به نظر من نوع انتصابات و عملکردی که وزیر کار در این مدت داشته قابل قبول نیست.
بسیار تصور دارند که مهندسان ناظر که در پروژه های عمرانی از جمله ساخت و ساز خانه حضور فعال دارند تنها مسئولیت تطابق قرار دادن نقشه با بنای در حال ساخت را دارند، در حالی که مهندسان ناظر نقشی فراتر از این موضوع دارند.
انتصابات آشفته و اصرار بر به‌ کارگیری مدیران غیرتخصصی در وزارتخانه

استیضاح وزیر کار در راه است

عضو کمیسیون اجتماعی و رئیس کمیته صندوق‌های بازنشستگی مجلس از استیضاح حجت‌ عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم به دلیل عملکرد ضعیفش خبر داد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک پیام توییتری عنوان کرد: تمام تلاش‌ها بر بهبود معیشت کارگران متمرکز شده است.
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پی ایجاد شبهه از سوی برخی رسانه ها در خصوص انتصاب مدیرکل جدید دفتر امور استان های وزارت امور اقتصادی و دارایی، از همخوانی سوابق شغلی مدیرکل جدید امور استان های وزارت اقتصاد با وظایف این خبر داد.
آقای عبدالملکی!مگر قرار نبود اشتغال محور اصلی برنامه شما باشد و مگر نگفته بودید بایک میلیون تومان هم می‌توان شغل ایجاد کرد پس چطور حالا می‌گویید: وزارت کار مسئول اصلی رفع بیکاری نیست؟
روز گذشته وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای پاسخ‌دهی به سوال «حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر»، نماینده ارومیه به مجلس شورای اسلامی احضار شد. در واقع وعده‌های حجت‌ا... عبدالملکی و آمارهای متناقض او از میزان اشتغالزایی و برنامه پرابهام دستیابی به 1.8 میلیون فرصت شغلی و اظهارت این وزیر جوان برای ایجاد اشتغال از طریق مشاغل کم‌سرمایه بر یک تا 10 میلیون تومانی باعث شد تا به پای او به صحن علنی مجلس باز شود و تا آستانه دریافت نخستین کارت زرد پیش برود.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: از ۲۶ میلیون نفر از مردم که توان انجام کار مداوم را دارند از جمله جوانان تحصیلکرده و جویای کار، آبرومند و پایدار، متاسفانه حدود ۲.۵ میلیون نفر از آن ها بیکار مطلق هستند.
وزیر تعاون دولت سیزدهم از ایجاد ۲۱۷ هزار فرصت شغلی طی ۳ ماه اخیر خبر داد و گفت: ۱۷۵ برنامه اشتغالزایی تحت عنوان اطلس اشتغالزایی کشور در حال اجرایی شدن است.
پرسون از حضور اندک توریست در مناطق آزاد کیش گزارش می دهد؛

جزیره در حال ورشکستگی! گرانی عامل کاهش مسافر

سه دهه پیش در زمان ریاست جمهوری مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی بود که جزیره کیش به عنوان منطقه آزاد اقتصادی در نظر گرفته شد و به نوعی این جزیره در کنار منطقه آزاد بودنش قطب گردشگری کشور شد.
مدیران بزرگ به خوبی می‌دانند که در کانون توجه همه اجزای سازمان هستند وتوسط کارکنان رصد می شوند. پس چه بهتر که مدیر از طریق وقت گذاشتن با کارمندان موفق و با استعداد و به عبارت بهتر، نخبگان سازمان از آنها الگوی مناسبی برای سایر کارمندان بسازند. اتخاذ این رویکرد از سوی مدیران، باعث انگیزه ‌بخشی به کارکنان موفق و با استعداد است.
وزیر تعاون، کار ‌و رفاه اجتماعی درباره افزایش سن بازنشستگی در بودجه اظهار کرد: کاهش ورودی صندوق‌های بازنشستگی و به تبع کاهش هزینه‌های آن‌ها نتیجه‌ی افزایش سن بازنشستگی است با توجه به این‌که امید به زندگی افزایش پیدا کرده و صندوق‌های بازنشستگی تحت فشار هستند باید این اتفاق به تدریج انجام شود.
در دنیای سراسر رقابت امروز، سازمان‌ها نیازمند استفاده از تمامی پتانسیل منابع خود می‌باشند. انسان‌ها جزء لاینفک منابع سازمان‌ها را تشکیل داده که با بیان اندیشه خود و استفاده از ابزارها، سازمان را در جهت رسیدن به اهداف استراتژیک خود کمک می‌کنند.