کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور گفت: مطابق آنچه وزیراقتصاد گفته است تا پایان سال تورم حدود ۴۰درصد است, بنابراین انتظارمان این است که دولتی فکری به حال قدرت خرید کارگران کند.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، با بیان اینکه مراکز درمانی تامین اجتماعی در کشور به شدت ضعیف یا فاقد نیروی کارآمد هستند، از نحوه ارائه خدمات این سازمان به کارگران و بازنشستگان انتقاد کرد.
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از کاهش زمان فاصله آزمون تا صدور گواهینامه از ۴۵ روز کاری به هفت روز خبر داد و اعلام کرد: در دو سال گذشته برای یک میلیون و ۹۳۳ هزار و ۲۲۹ نفر گواهینامه مهارت صادر شده است.


یک فعال کارگری با استناد به فرمول‌های علمی و قابل استناد براساس جدول خوراکی‌های مورد نیاز خانوار متوسط ۳.۳ نفره می‌گوید: سبد معیشت در تهران بیش از ۲۳ میلیون تومان و در کلانشهرهای صنعتی مثل مشهد، اصفهان و تبریز، بین ۲۰ تا ۲۲ میلیون تومان است.
۱۹ شهریورماه با حضور رئیس جمهور برگزار می شود

نخستین همایش اقتصاد تعاونی ایران

همایش اقتصاد تعاونی ایران با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و مقامات بلندپایه کشور، مدیران و کارشناسان ارشد، روسای اتاق‌های تعاون کشور و اعضای اتاق های تعاون سراسر کشور و مدیران عامل اتحادیه ها  و تعاونی ها ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش های بین المللی صداو سیما برگزار می شود.
وزیر کشور و هیات همراه، استاندار سمنان و دیگر مسوولان استانی، از واحد فعال خودرویی شامل شرکت تیراژه دیزل- تیراژه ماشین و شرکت خودروسازی فردا در شهرک صنعتی بزرگ سمنان بازدید کردند.
درخواست کارگران برای تشکیل جلسه شورای عالی کار با دستور کار بازنگری دستمزد درخواست داده‌اند و نشست آتی این شورا در اواخر شهریور، به این مبحث اختصاص خواهد داشت. بن‌مایه این درخواست، افزایش هزینه‌های معیشت اعم از هزینه مسکن و هزینه خوراک بوده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: سال گذشته سقف وام‌های روستایی ۳۰۰ میلیون تومان بود که امسال به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
در حالی از ابتدای سال و همراه با افزایش نرخ تورم، کارگران درخواست افزایش دوباره دستمزد و تشکیل دوباره جلسات شورای عالی کار برای بررسی حقوق کارگران را داشتند، اما تاکنون این درخواست با بن‌بست روبه‌رو بوده است.
اگر می‌خواهید به عنوان یک فرد دانش‌جو وارد حرفه برق صنعتی شوید، شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که رشته برق صنعتی چه شغل‌هایی دارد؟ یا این که بازار کار آن در آینده به چه صورت است؟
دولت سیزدهم در دو سال گذشته موفق شد پس از ۱۳ سال تکلیف بر زمین مانده تسهیل شرایط صدور مجوز کسب و کارها را انجام دهد و امضاهای طلایی برای صدور مجوز را حذف کند.
هم میهن نوشت:یکی از وعده‌های دولت سیزدهم ایجاد یک میلیون شغل در سال بود. بارها این عدد در رسانه‌ها اعلام شد و درباره آن سخنان بسیار و دستاوردهای متفاوتی اعلام شد. اما هیچ‌یک از مسئولان به موضوعی فراتر از کمیت اشتغال نپرداختند.
زیست‌بوم کسب‌وکارهای نوپا در کشور و به تبع آن بخشی از فضای اقتصاد دیجیتال ایران چگونه با غفلت مسئولان دولت وقت بیمار شد. مسئولان دولت وقت در خوش‌بینانه‌ترین حالت هیچ فهمی از حوزه‌ فناوری‌های نوین نداشتند. آنها به رهاشدگی و بی‌قاعدگی در این حوزه افتخار و آن را با برچسب‌های عامیانه مثل «رقابت آزاد»، «مخالفت با سانسور» و... توجیه می‌کردند. نتیجه 8 سال غفلت در نظام‌مند کردن کسب‌وکارهای دیجیتال مبتنی بر فناوری‌های نوین، شکل‌گیری یک کلبه وحشی در اقتصاد دیجیتال ایران است.