کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

در بهار ۱۴۰۲ سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران ۴۰.۸درصد بوده است. بررسی تغییرات این شاخص نشان می دهد که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱.۱ درصد افزایش داشته است.
دستمال کاغذی‌‌های تبلیغاتی از جمله کالاهای لوکس هستند که کسب‌وکارهای مختلف‌‌ می‌توانند برای معرفی برند و مجموعه خود از آن‌ها استفاده نمایند. این دستمال کاغذی‌ها دیزاین میزهای اتاق کار و مجموعه را بسیار شیک و مجلل نشان‌‌ می‌دهند و بسیار کاربردی هستند. اما کیفیت آن‌ها بسیار حائز اهمیت است و باید از یک برند معتبر تهیه شوند.
پس از اجرای موفقیت آمیز کالابرگ الکترونیکی در چهار استان، تصمیم بر این شد که به منظور حمایت از سه دهک اول جامعه در کشور اجرایی شود. در طرح جدید افراد مشمول دریافت کالابرگ میتوانند 11 قلم کالای اساسی را توسط اعتبار یارانه‌ای خود خرید کنند و افزایش قیمت آن کالاها نیز توسط این اعتبار جبران می‌شود.
گلپوربا بیان اینکه پاشنه آشیل رونق تولید در کشور نیروی کار ماهر است گفت: صاحبان صنایع به نیروی کار ماهر حقوق خوبی را پرداخت می کنند,اگر واقعاً مجموعه ای نیروی کار ماهر داشته باشد, در صورتی که درخواست بدهند و نیرو را جذب کنند, حقوق خوبی برای نیروی کار پرداخت می کنند. بنابراین بهتر نیست نیروی کار به جای اینکه به کشور دیگر اعزام شود در کشور خودمان خدمت کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در پیشنهادات برنامه هفتم توسعه، موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را آوردیم که بر اساس آن باید حقوق بازنشستگان معادل ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم رتبه‌شان شود.
فتوشاپ یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ویرایش تصویر و طراحی گرافیکی است که توسط شرکت Adobe توسعه داده شده است. این نرم‌افزار حرفه‌ای، امکانات بسیاری برای طراحان گرافیک و طراحان وب ارائه می‌دهد و به راحتی می‌توانید با استفاده از آن کارت ویزیت خود را طراحی کنید.
دلیل اینکه بخش صنعت کشور نمی‌‌‌تواند سهم اشتغال‌زایی بیشتری را به‌‌‌ خود اختصاص دهد، به ماهیت بخش صنعت در اقتصاد کشور برمی‌‌‌گردد. بخش قابل‌توجهی از ارزش‌افزوده بخش صنعت کشور به زیربخش استخراج نفت و گاز و سایر معادن وابسته است و بخش صنعت به معنای واقعی صنایع غیرنفتی، سهم اندکی از ارزش‌افزوده بخش صنعت (در حدود 18درصد) را به خود اختصاص داده است. صنایع غیرنفتی در مقایسه با صنایع نفتی، توان رقابتی بسیار اندکی دارند و از این‌‌‌رو، توسعه این بخش‌‌‌ها با دو محدودیت جدی مواجه است.
معاون اشتغال وزیر کار از فعال شدن دیپلماسی بازار کار به عنوان سیاست محوری دولت سیزدهم و وزارت کار نام برد و از صدور ۵۰۰ ویزای کار برای ایرانیان در شش ماه گذشته توسط کشور قطر خبر داد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره درخواست افزایش دستمزد کارگران به دلیل رشد بهای برخی کالاها اظهار داشت: دولت در قالب پرداخت یارانه و همچنین افزایش حقوق، این موضوع را جبران کرده است.
روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: اقتصاد دانش بنیان باید مردمی شود و این کار بخشی از مردمی کردن اقتصاد است.
وزیر کار درباره آخرین وضعیت طرح کالابرگ الکترونیکی،گفت: قرار است تغییراتی بر حسب دستور معاون اول رئیس جمهور به عمل آوریم که در حیطه کارشناسی است تا پس از انجام و تایید مراجع صاحب‌نظر، ابلاغ شود.
معاون توسعه اشتغال وزارت کار با بیان اینکه تمرکز وزارتخانه در اشتغالزایی بر اشتغال فارغ التحصیلان بیکار قرار گرفته است گفت:معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم مکلف شده‌اند برای حل مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، برنامه ارائه دهند.
پمعاون تعاون وزارت کار خبر از تشکیل ۱۰۱ شرکت تعاونی دانش بنیان داد و گفت:خط اعتباری ۳ هزار میلیارد تومانی در مجلس تصویب شده است که شیوه‌نامه اجرایی آن هفته قبل به استان‌ها ابلاغ شد.
رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت ایجاد انگیزه مثبت و سازنده در کارکنان اداری، برقراری عدالت در پرداخت حقوق و مزایا در ادارات را به‌عنوان یکی از مهمترین عوامل ایجاد انگیزه و افزایش بهره‌وری در ادارات ضروری دانست.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای با اشاره به مهارت آموزی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در مسیر مشاغل آینده گفت: در طرح کهاد ۵۰۰هزار نفر دانشجوی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی حدود ۳۰۰۱۳۳۸ نفر ساعت آموزش دیده اند .
حسین راغفر، اقتصاددان می گوید برنامه هفتم جهت‌گیری مشخصی دارد و یک برنامه کاملا نئولیبرالی است. این برنامه همه‌ی مسئولیت‌های اجتماعی حاکمیت در قانون اساسی را به بخش خصوصی واگذار کرده است.