کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

برای پیاده‌سازی شناسه یکتای کسب و کار در کشورمان اقدامات متنوعی از جمله توسعۀ زیرساخت‌ها، تعیین استانداردها، آموزش و آگاهی‌رسانی، حفاظت از محرمانگی اطلاعات شخصی و همکاری بخش‌های مختلف لازم است. ایجاد یک سیستم شناسه یکتای کسب و کار علاوه بر نیاز به توسعه زیرساخت فنی و فناوری مانند سیستم‌های مختلف پایگاه‌داده‌ها و نرم‌افزارهای مرتبط با مدیریت، مستلزم تعیین و استفاده از استانداردهای مشخصی برای تخصیص و مدیریت این شناسه‌ها است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همسان‌سازی حقوق کارگران در مراحل مختلف انجام شده است. بحثی که مطرح است در رابطه بازنشستگان کشوری است که بخشی از آن انجام شده بقیه هم انجام می‌شود.
یک اقتصاددان درخصوص آمار منتشرشده در رابطه با کاهش نرخ بیکاری گفت: زمانی مشکلات معیشتی نیروی کار برطرف خواهد شد و میتوانیم دلخوش به آمار کاهش نرخ بیکاری باشیم که شاهد بهبود جذب سرمایه در کشور و نهایتا بالارفتن قدرت خرید شاغلان باشیم،این مورد هم تنها زمانی محقق خواهد شد که ارتباطات جهانی در حوزه اقتصاد افزایش یابد و ابرچالش‌های اقتصاد ایران برطرف گردد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام بیشترین استقبال دهک‌ها از طرح کالابرگ الکترونیکی از امکان جابه‌جایی دهک‌های کم درآمدی خبر داد و گفت: دهک‌های هشتم و نهم به تدریج به طرح کالابرگ الکترونیکی اضافه خواهند شد.
معاون اشتغال وزارت کار از افزایش اشتغال حدود ۳۱۵ هزار نفری نیروی کار فارغ التحصیلان در تابستان ۱۴۰۲ خبر داد و گفت:نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در تابستان ۱۴۰۲ برابر ۱۲درصد اعلام شده است که کمترین نرخ بیکاری در ۷ ساله گذشته است.
علی رغم اینکه نمایندگان کارگران معتقدند قراردادهای موقت و سفید امضا همچنان مشکل اصلی کارگران است که مدیرکل بازرسی کار از صدور دستورالعملی مبنی بر ممنوعیت قرارداد سفید خبر داده است.
ما معلمان دانشگاه نیز باید راهبردهای نوین فقرزدایی و نقشه فقر در کشور را برای سیاستگذاران آماده ‌کنیم و در طراحی برنامه‌های اجرایی یاری رسانیم تا سیاستگذاران هم با ظرفیت‌های مالی و لجستیک این نهادها تقسیم کار برمبنای آمایش سرزمین را انجام و بتوانند اقدامی درخور برای فقرزدایی در کشور صورت دهند.
اهدای جایزه نوبل به تحقیقات مرتبط با منحصرا اقتصاد جنسیتی، شاید باید سال‌ها پیش انجام می‌شد، تا توجه جهانی را بیشتر به مقوله رفع تبعیض‌ها جلب کند؛ ولی الان نیز بسیار جای تقدیر است که کمیته نوبل به اهمیت این شاخه از اقتصاد پی برده و به آن پرداخته است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکریم سالمندان را نیازمند برنامه‌ریزی فرهنگی دانست و گفت: مطابق با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تکریم سالمندان ضروری است و این امر بُن‌مایه دینی دارد.
سوالاتی که از دیرباز در همه جوامع، اعم از توسعه‌ یافته و نیافته مطرح می‌شود و چه بسا در جوامع توسعه‌ یافته بسیارجدی‌تری است؛ چراکه انتظار می‌رود در چنین جوامعی شایستگی مبنای تعیین حقوق و دستمزد باشد نه جنسیت!
یک فعال صنفی معلمان گفت: ما از این همه مصاحبه‌های رنگارنگ راجع به حقوق معلم‌ها گلایه داریم. وقتی مسئولی راجع‌به حقوق معلم‌ها صحبت می‌کند و می‌گوید حقوق آنها از فرمانداران بیشتر است، دید جامعه هم تحت تأثیر قرار می‌گیرد در حالیکه این صحبت به هیچ وجه صحت ندارد.
سازمان اداری و استخدامی کشور در بیانیه جدیدی برای رفع ابهامات برخی دستگاه‌های اجرایی در خصوص «ترمیم حقوق»، اعلام کرد: ترمیم حقوق در پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی استحقاقی کارکنان دولت قابل محاسبه است.
کارگران درخواست بررسی هزینه معیشت در نشست شورای عالی کار را ارائه داده‌اند اما بر خلاف الزام قانون برای برگزاری حداقل یک نشست این شورا در هرماه، نشست شورای عالی کار در شهریور برگزار نشد و درخواست کارگران نیز مورد رسیدگی قرار نگرفت.