کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

در مصوبه اخیر مجلس، مبنای بازنشستگی مردان ۶۲ سال سن یا ۳۵ سال سابقه و برای زنان ۵۵ سال سن یا ۳۰ سال سابقه تعیین شده است؛ موافقان و مخالفان این مصوبه، دلایلی برای رد یا تأیید آن دارند و البته ازنظر موافقان نیز این تصمیم ناگزیر، تنها کاری نیست که باید برای نجات صندوق‌ها انجام شود.
اگر شما هم قصد ساخت سوله در بندرعباس را دارید، این مقاله برای شما است. سوله یکی از بنا‌های پرکاربرد در شهر‌ک‌های صنعتی و حتی داخل شهر‌ها است.
روز به روز، دنیای کسب و کار با پیشرفت‌های فناورانه خود، به یک دنیای پویا و نوآورانه تبدیل می‌شود. یکی از نمادهای این تحولات، کارت‌های ویزیت هوشمند با طرح دلخواه است که به عنوان نماینده‌ای از آینده تجارت، به سرعت در حال جای‌گیری در صحنه کسب و کارهاست.
بر اساس آئین‌نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار، قرارداد کارگرانی که حداقل ۴ سال با قرارداد موقت در یک کارگاه فعالیت کرده‌اند، از بهمن امسال باید دائمی شود؛ اما فعالان کارگری معتقدند این کار به شرطی امنیت شغلی کارگران را احیای می کند که الزامات آن نیز رعایت شود.
فعال کارگری گفت: مطابق آیین نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار، تمام کسانی که به مدت ۴ سال در کارهای با ماهیت موقت حضور داشتند باید قرارداد کارشان دائم شود، و موعد اجرای این قانون بهمن ماه ۱۴۰۲ است.
رئیس اتاق تعاون ایران در نشست بررسی پیشرفت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن اتاق تعاون ایران در استانها، گفت: از 200 هزار واحد مسکن که قرار است توسط تعاونی‌ها ساخته شود 7670 واحد تا شهریور سال آینده تحویل متقاضیان می‌شود.
به دنبال اصلاح مصوبه افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۲ و ابلاغ پاداش ویژه یک میلیون تومان کارمندان در مناسبت‌های مذهبی و روزهای خاص، نمایندگان کارگری نیز در نشست این هفته کمیته مزد، به دنبال پیگیری ترمیم دستمزد کارگران در مقابل پاداش ویژه کارمندان هستند.
با توجه به تجربیات گذشته می‌‌‌توان ادعا کرد که هوش مصنوعی به طور کامل جانشین نیروی کار نمی‌شود، ولی نیروی کار دارای مهارت‌‌‌‌‌‌های مرتبط با هوش مصنوعی جانشین نیروی کار بدون مهارت هوش مصنوعی خواهد شد.
واقعیت آن است که مرجع رسمی آمار در ایران نه بانک مرکزی بلکه مرکز آمار است که با توجه به داده های آماری مختلف از اقتصاد ایران در شرایط مختلف آمارهایی را بر اساس دستورات سازمانی خود ارائه می دهد.
باید توجه داشت که تغییر ساختار شاخص‌های بین‌المللی، تأثیر مستقیمی در رتبه‌بندی کشورها و الزامات‌ سیاستگذاری داخلی آنها خواهد داشت؛ چنانچه شاخص Business Ready به‌ عنوان یک ابزار ارزیابی قوانین و مقررات تجاری، به دولت‌ها کمک می‌کند تا با روش‌های بهتر و براساس استانداردهای جدیدتر، بهبود‌های لازم را در فرایندهای تجاری خود اعمال کنند و کسب‌ وکارها را توانمندتر و رقابت‌پذیرتر سازند.
محمود کریمی بیرانوند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ بیکاری ۴ درصد ‌کاهش یافت، گفت: این آمار در سامانه ملی رصد اشتغال به صورت شفاف قابل راستی‌آزمایی است و دولت آمار را شفاف اعلام می‌کند.
مرکز پژوهش‌های اتاق ایران گزارش داد، برای افزایش رفاه و پرهیز از عدم‌‌تعادل‌هایی در بازار کار، روند چانه‌زنی ذی‌نفعان بر سر میزان حداقل دستمزد در پایان هر سال، متوقف شود و دستمزد به صورت منطقه‌ای تعیین شود.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی سقف پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را برای مشاغل مستقل تا ۱۵۰ میلیون تومان و مشاغل پشتیبان به ازای به‌ کارگیری تا ۴۰ نفر، ۴ میلیارد تومان اعلام کرد.
برای پیاده‌سازی شناسه یکتای کسب و کار در کشورمان اقدامات متنوعی از جمله توسعۀ زیرساخت‌ها، تعیین استانداردها، آموزش و آگاهی‌رسانی، حفاظت از محرمانگی اطلاعات شخصی و همکاری بخش‌های مختلف لازم است. ایجاد یک سیستم شناسه یکتای کسب و کار علاوه بر نیاز به توسعه زیرساخت فنی و فناوری مانند سیستم‌های مختلف پایگاه‌داده‌ها و نرم‌افزارهای مرتبط با مدیریت، مستلزم تعیین و استفاده از استانداردهای مشخصی برای تخصیص و مدیریت این شناسه‌ها است