بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

رئیس اتحادیه نان های فانتزی تهران گفت:« قرار بر این بود تا پایان برنامه پنجم توسعه 40 درصد نان تولید کشور به شکل نان های صنعتی و حجیم تامین شود که متاسفانه این موضوع محقق نشد و این روزها که در برنامه ششم توسعه قرار داریم در تهران 20 درصد و شهرستان ها 10 درصد نان صنعتی تهیه می شود.»
یک مقام صنفی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

آب شدن بازار بستنی فروشان / کافی شاپ های اجاره ای ورشکسته شدند

ویروس کرونا نفس برخی از صنف ها را به تنگ آورده ، یکی از این واحدهای کسب و کار بستنی و آبمیوه فروشان سطح شهر است، چرا که افراد جامعه برای در امان ماندن از این ویروس ناشناخته کمتر در جامعه تردد می کنند و تمایلی به تهیه بستنی و آبمیوه ندارند؛ از سوی دیگر گرانی مواد اولیه تهیه بستنی افزایش قیمت این کالا را به وجود آورده و توان خرید را کاهش داده است.
گروه صنعتی ایران خودرو در راستای پاسخ به نیاز بازار و فروش خودرو به مصرف‌کنندگان واقعی، دور جدید فروش فوق العاده محصولات خود را از روز یکشنبه ۳۰ آذرماه آغاز کرده و حداکثر به مدت ۳ روز، مشتریان می‌توانند ۳ محصول این گروه خودروسازی را با قیمت قطعی در شرایط فروش فوق العاده ثبت نام کنند.
چند سالی است که بازار افسار گسیخته خشکبار و تنقلات، شب یلدا را بعد از چندین هزار سال به سمت خاموشی می برد و هر سال متهم وضعیت مذکور یکی است، ولی امسال مشخص نیست که متهم کروناست یا اقتصاد بیمار کشور.

رئیس اتحادیه قنادان در گفتگو با پرسون عنوان کرد؛

بازار شیرینی فروشان تلخ شد/ افزایش 100 درصدی مواد اولیه تهیه شیرینی

رئیس اتحادیه قنادان تهران گفت:« اکثر مواد اولیه تهیه کیک و شیرینی وارداتی است، از همین رو به دلیل بالا رفتن قیمت ارز موادی مانند کاکائو، وانیل، پودر نارگیل و.... با افزایش بیش از 100 درصدی قیمت مواجه شده اند، از سوی دیگر قنادان با کالاهای تولید داخل مانند خامه ، کره، تخم مرغ، روغن، شکر و...نیز با افزایش قیمت و کمبود در بازار مواجه اند.»
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: روند قیمت کالاهای اساسی حاکی از افزایش قیمت موز، هندوانه، شیر خام و لاستیک خودرو و کاهش و ثبات سایر قیمت‌ها است.
معاون وزیر صمت با اشاره به پهلو گرفتن کشتی‌های حامل ۷ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور گفت: در سه ماه اخیر, به اندازه شش ماه نخست سال کالا وارد کشور شده که نشان می دهد روزهای آتی روند قیمتها کاهشی خواهد شد.
با وجود این که تولید اقلام مختلف آجیل امسال بین ۳۰تا۴۰درصد افزایش داشته اما این فراوانی قیمت‌ها را پایین نیاورده است.
قیمت‌های جدید میوه و تره بار برای مدت یک هفته از سوی اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران اعلام شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین تهران گفت: هموطنان می توانند میوه مورد نیاز خود برای شب یلدا را از میادین میوه و تره بار، با قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان‌تر از میانگین قیمت‌های سطح شهر تهیه کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران صادرات را علت اصلی افزایش قیمت تخم‌مرغ عنوان کرد و گفت که در جلسه اخیر کارگروه ستاد تنظیم بازار استان تهران مقرر شده تا روز شنبه تخم‌مرغ مورد نیاز شبکه‌های توزیعی به قیمت مصوب در شبکه‌های توزیع به اندازه کافی توزیع شود.