بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

پس از اینکه اعلام شد، سومین واکسن کرونا بدون هیچ گونه اثرات جانبی می‌تواند 90 درصد موثر است، قیمت 5 دلار کاهش یافت.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه می‌توان با کاهش تعرفه واردات خودرو، حاشیه قیمت در بازار را از بین برد، گفت: باید با مدیریت دقیق از افزایش بی ضابطه قیمت مواد اولیه داخلی موردنیاز تولید خودرو جلوگیری کرد چراکه با تحقق این مهم، بهای تمام شده تولید خودرو کم می‌شود.
واردات برنج پرمحصول تازگی دارد چون دولت قبلاً هیچ وقت اجازه این کار را نداده بود. قیمت تمام‌شده این نوع برنج برای مصرف‌کننده زیر ۲۰ هزار تومان است.
نماینده مردم قصر شیرین در مجلس با بیان اینکه متاسفانه معیشت مردم در گرو سیاسی‌بازی و سیاست‌زدگی برخی از مسئولان دولتی قرار گرفته است، افزود: اگر یارانه ای را مجلس برای مردم مصوب کند تورم زا است و دولت می گوید منابعی برای پرداخت نیست، اما اگر همان یارانه را دولت مصوب کند منابع وجود دارد و تورمی هم در پی ندارد!
رییس جمهوری از اقدامات جبرانی دولت به خانوارها در شرایط کرونایی خبر داد و گفت:‌ تا پایان سال به نزدیک ۳۰ میلیون نفر- ۲۹.۷ میلیون نفر-ماهانه ۱۰۰ هزارتومان بلاعوض پرداخت می‌شود و ۱۰ میلیون خانوار هم وام یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند که بازپرداخت آن ۳۰ ماهه است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اولویت دولت باید اجرای طرح معیشتی مجلس باشد که با طی مراحل قانونی، تبدیل به قانون شده ولی در هر حال اگر دولت منابع مالی قانونی تامین طرح خود را داشته باشد، مجلس از آن استقبال می کند.
با تداوم تثبیت قیمت ارز در کانال‌هایی پایین‌تر از ماه‌های قبل و کاهش قابل توجه تقاضا در بازار موبایل، شاهد افت محسوس قیمت‌ها هستیم.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد: بازار طلا و کلیه واحدهای صنفی اتحادیه طلا و جواهر تهران از روز شنبه اول آذرماه به مدت ۱۵ روز تعطیل است.
رئیس اتاق اصناف تهران گفت: ثبات در بازار ارز سبب تنظیم قیمت‌ها در بازار می‌شود و انتظار می‌رود با کاهش نرخ ارزهای عمده شاهد تعادل بیشتر قیمت‌ها باشیم.

معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که حدود ۱۲۰ هزار تن از روغن بخش خصوصی در حال ترخیص است گفت: با انجام این اقدامات، ظرف یک ماه آینده کل مشکل روغن حل خواهد شد.